A MOVIE NIGHT SHE SAID


Senaste dagarna har jag försökt umgås så mycket jag kan med Jenny nu då hon ska hem (ja nu är det bara ca 3 timmar kvar innan hon sätter sig på planet. ) Förutom filmkväll igår bestämde vi att vi skulle ha en till idag då jag även skulle få träffa hennes pojkvän. Sagt och gjort åker ut till Sanlitun, värsta partystället där alla utlänningar hänger, kände mig lite awkward i min mjukis/myskläder medan jag väntade på att Jenny skulle möta mig. Vi börjar gå till vad jag förmodade var hennes pojkväns lägenhet, men när vi börjar ta oss in på partygata nr 1 visar det sig att filmkväll plötsligt ändrats till att gå och se Titanic klockan mitt i natten och innan det möta hennes kille inne på en bar.  Är inte bara fel klädd, osminkad och lagomt risig inne på en nattklubb, hade även en blind date. Perfekt första utgång i Kina.








Kvällen blev i alla fall väldigt trevlig, det blev ingen film utan vi gick till ett klubb som spelade grymt bra musik (dit ska jag åka igen) kände mig lite obekväm i mjukisbyxor osv så det blev inget dansande, men hade sjukt kul i alla fall. Vi tog oss hem först vid 3 och fick guida våran taxichaufför som nyss tagit körkort, motorstopp minst 2 ggr pga av att han hade i fel växel, fick även påminna honom om att slå av blinkersen var tredje minut. Var jag verkligen så dålig på att köra innan jag tog körkort pappa?


Chinese word of the day: Nattklubb 夜总会 yèzǒnghuì


Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha, fan va kul, spontan utekvälll liksom :-)

Vad var det för blind date du hade då? ^^

Vadå, partykväll i mjukisbrallor, kan ju inte bli annat än lyckat ;-) Hehe ^^

2012-04-14 @ 00:38:59
URL: http://emeylie.blogg.se/
Postat av: Linda

Men Johanna, man ska ju alltid vara redo!! ;)

2012-04-14 @ 12:48:54

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback