CHANGE OF PLANS

Åhh idag har jag haft riktigt tråkigt. Jag som hade riktigt mycket ideer att utföra under helgen har inte gjort någonting, anledningen? Jag bor i Kina. Det är i princip omöjligt att åka på något turistigt under helgen eftersom i princip alla kineser också gör det. Nä bästa tiden att åka är under veckan när kineserna är i skolan eller jobbar, eller ja dom flesta i alla fall, det är fortfarande hur mycket folk som helst ute i allafall tycker jag. Blir att satsa på måndag, kanske tisdag i förhoppning om att kineser stannar hemma för att fira. Ska försöka hinna med zoo, förbjudna staden, himmelska fridens torg osv :D Idag får det bli bilder på buskar i stället.







Hmm.. undrar om någon faktiskt bodde där? Färglad topp från Veromoda.

Något roligt är i alla fall att jag faktiskt har fått jobb i sommar. Samma ställe som förra året så detta känns hur bra som helst. Dom ville ha hem mig till den 18:e Juni så tyvärr blir det nog ingen resa till Japan som jag hade tänkt, men det kan jag alltid ta senare. Nu hinner jag hem lagomt till midsommar i alla fall, det är ju en bonus. Annars är det ju Valborgs snart, känns faktiskt tråkigt att vara här då. Har faktiskt aldrigt 'firat' Valborgs förrän jag flyttade till Uppsala och upptäckte hur sjukt kul det var :D

The Chinese word of the day: Arbete 工作 gōngzuò



Kommentarer
Postat av: Emelie

Hoppas du tar dig iväg på nå roliga äventyr på måndag eller tisdag :-)

Grattis till jobbet btw, kul! Synd bara på att du inte hinner resa till Japan som du ville :-/

Ja too bad att du missar valborg, skulle varit kul om du varit här och partat med oss :-D Får bli nästa år då ;-)

2012-04-29 @ 00:41:46
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback