TRÅKDAG


Idag kan jag med gott samvete säga att jag har haft en extremt tråkig dag. Det har blivit plugg från morgon till kväll förutom en paus på eftermiddagen då jag åkte ut till Silkstreet för lite middag.

Personligen tycker jag att min kinesiska blivit bättre men idag när jag var på restaurangen stötte jag på ett problem. Bad om att få min mat utan starka kryddor (vilket jag alltid ber om här) men idag gick det inte och när jag frågade varför sa hon att hon inte förstod mig. Okej men jag tog i alla fall bort den starka maträtten men då fick hon för sig att jag skulle ha två av den andra. Sa nej och höll upp 1 finger och sa 'yi ge' vilket betyder en på kinesiska, hon höll upp 2 fingrar och sa 'liang ge' vilket då betyder två och sa att hon inte förstod mig, gah, kineser. Till slut gick det igenom och jag fick då 1 maträtt och en arg blick varje gång hon gick förbi mig, surtant, haha ^^








På väg hem från middagen gick jag genom silkstreet marknaden, vilket man måste göra för att ta sig ner till tunnelbanan (smarta typer) hade definitivt inte tänkt handla något, men då lyckades jag ju bli stoppad av en kille som sålde filmer. I princip alla nya filmer som gått på bio under julen och ja även de som går på bio nu fanns att köpa. 10kr/filmen, lätt värt det, så jag köpte hem ett lager för lite tråkiga dagar ^^

Och ja Glad Påsk på er förresten, hoppas ni får en fin helg, mat och påskägg. Längtar så otroligt mycket efter svensk vår, när man tänker efter är den väldigt trevlig om man skippar slasket :) Var ut med klassen och åt igår men inget går upp mot riktig svensk mat med familjen under påsk.

The chinese word of the day: Film 电影 diànyǐng


Kommentarer
Postat av: Emelie

Riktigt kul att din kinesiska blivit bättre gumman, jag sa ju det till dig innan du åkte ;) Man lär sig alltid språket bättre på plats =D Det roligaste är ju när man själv märker att man blivit mycket bättre också, sånt känns ju riktigt kul! (Skulle gärna vilja höra dig prata lite kinesiska ;) Kan du inte lägga upp nå filmer här på bloggen också? =) Skulle vara roligt!)

Som jag sa igår; gu va nice med filmer för 10:- styck! Blir så avis på alla priserna där borta =P

Tack för det långa trevliga samtalet igår btw ^^ <3

2012-04-08 @ 11:25:12

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback