SPRINGBREAK

Äntligen har det underbara vädret börjat komma tillbaka. Nästan hela veckan har vi plågats av regn och jag känner hur det börjar klia i fingertopparna efter att få göra något. Förutom att jag inte äger något paraply så blir gatorna som en enda stor basäng efter att det regnat. Så på eftermiddagarna har jag roat mig med att plugga och plöja igenom Avatar serien, sådär lagomt lugnt och avkopplande. Och även om det är fredag imorgon så har vi två dagar kvar i skolan, blir lördagslektioner så vi kan vara lediga måndag och tisdag nästa vecka istället. Så under lovet ska jag försöka hitta på något riktigt roligt, har lite planer med Sam så vi får se vad vi hittar på. Anna har dessutom lovat att dra med mig ut till Sanlitun imorgon för att äta SALLAD, det är inte något som vanligtvis finns på menyn här i Kina.





Redan jordgubbs säsong i Kina.

Har dessutom hört rykten om jobb i sommar, skulle vara underbart om det var sant, tjäna in storkovan och så :P Visst hade jag planer på en sommar på en strand, men ärligt talat jobbar jag hellre. Då kanske man kan åka på en kort solsemester till hösten, vem vet :)


The Chinese word of the day: Jordgubbar  草莓 cǎoméi


Kommentarer
Postat av: Emelie

Ja här har vi då inte fint väder, regnar som tusan just nu ute =P

Kul med jobb, hoppas det går vägen för dig! =)

2012-04-26 @ 19:18:59
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback