IT'S MA BIRTHDAY


Oh yes it is. Nu kan jag inte längre säga att jag bara är 20, utan nu är jag faktiskt hela 21. Ett år plus ska alltså gjort mig visare, förståndigare och   .... eh saru? Känner mig inte som 21, är man gammal då eller? (förlåt Emelie ^^) jag hoppas då inte det, känner mig barnsligar än aldrig förr, planerade nämligen en trip till Happy Valley idag, en nöjespark, wee :) Ja hursomhelst även om det inte blev röjarparty idag har jag haft det riktigt trevligt. Blev bjuden på middag av Matilda, Patrica och Desire och jag fick välja ställe så vi åkte ut till silkstreet. Det är mycket trevligare att äta middag med kineser, man får prova så mycket nytt som man inte ens visste fanns.























Efter maten åkte vi tillbaka till skolan och medan Patricia och Matilda gick hem så följdes jag och Desire till West Gate. På vägen dit hittade vi en liten marknad, köpte mig ett par shorts då Matilda faktiskt lovat att om drygt 2 veckor ska det börja bli varmare (menar drygt 20-25 grader) hmm vi får se, ganska kallt just nu. I alla fall så var vårat mål nagelstudion, där vi spenderade drygt 2 timmar, tyckte väskorna var en för liten present för någon som fyller hela ojämna 21 så jag köpte ett par fina naglar till mig själv :) Fick dessutom 'beröm' för min bleka hy och höga näsa, räknar vi det som komplimanger i Sverige?











Förutom att ha haft födelsedag så har jag (och andra västerländska tjejer i min klass) blivit tillfrågade om vi skulle vilja vara 'modeller' på en bilmässa. Min första tanke var, hej jag är svensk och här står jag och visar upp min kropp i bikini. Okej nej tror inte det var bikini som gällde, men man skulle i alla fall presentera bilar eller nått liknande, plus är att man fick drygt 4000kr, betald resa och hotell. Visst låter det lite lockadnde, men känns fortfarande inte som det är min grej. Har då till imorgon på mig att fundera på det, ska först se om någon annan ska med, vill inte åka själv. Viss det kan vara en möjlighet, men tror inte precis jag har någon future innom modebranchen ^^ Men ja vi får se, det blir i så fall ons-sön i Hebei, kul.

The Chinese Word of the day: April 四月 sìyuè


Kommentarer
Postat av: Linda

Grattis Johanna!! :D

2012-04-01 @ 21:43:39
Postat av: Ullis

Kolla din latmask-mail! Har inte din nyare adress men såg att du skrev från latmask sist!

2012-04-02 @ 13:57:21
URL: http://logardt.wordpress.com
Postat av: Emelie

Ja bra att du ber om ursäkt, komma här och säga att du är gammal när du bara är 21 unga år =P

Men stort GRATTIS (i efterskott) gumman! =D Hoppas du haft en underbar födelsedag!

2012-04-03 @ 20:20:47
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback