SANLITUN


Varmt, varmt, varmt. När jag och Cloie åkte ut till Sanlitun var det nästan 30grader ute, det är varmare en svensk sommar här just nu. Sanlitun var det stället jag mötte upp Jenny för att gå och festa. Jag följde med för att jag behövde nya skor ( ja behövde verkligen sommarskor!). Finns även en marknad här, Yashow heter den, visste inte att den fanns förrän Cloie undrade om jag skulle med. Jag tyckte inte alls om denna marknd, personalen var inte alls trevlig. Bästa med marknaden var filmbutiken, dom hade både nya och gammla filmer. 














I Kina har man inte bara paraply för att undvika regn utan också sol.







Dagens onödiga köp.Gullig, men har ingen aning vad jag ska ha den till.









Har faktiskt 'godisförbud' nu, men när jag såg dom här kunde jag inte hålla mig, barndomsminnen ^^

I veckan har vi haft 'midterm' prov. Utav sammanlagt 4 prov vet jag att jag klarat 1, ganska säker på att 2 gick bra och det sista känner jag mig lite osäker över. Men om det inte gick bra har jag slutprovet kvar, och jag har kommit in i en riktig pluggspurt just nu så jag tror det kommer sluta med godkänt i betyg då jag åker här ifrån i alla fall. Kom just att tänka på att nu har jag varit här i 2 månader, och det menas att jag bara har två månader kvar här i Peking, Omg vad tiden går fort när man har roligt :)

The Chinese word of the day: Godis  táng


Kommentarer
Postat av: Anette

Va kul att du hittade ett ställe att shoppa på, det har varit lite dåligt med det den sista tiden ;)



Kramiz

Faster

2012-04-21 @ 15:01:48
Postat av: Emelie

Snygg solfjäder och söta skor! =)

Härligt att det känns som du kommer klara studierna, vilket jag inte heller tvivlade på att du skulle ;)

2012-04-24 @ 15:05:43
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback