IT'S FRIDAY


Som planerat så åkte jag och Anna ut till Sanlitun för att äta Sallad på Element Fresh, det var så fräscht att få i sig lite grönt efter alla dessa veckor med ris. Sanlitun är väl ett av de lite finare ställerna i Peking, och priserna går efter det också. Men det var lätt värt det för en person som börjar längta efter västerländsk mat ^^ Annars gick vi och shoppade lite på Yashow market, var tvungen att köpa mig ett nytt minneskort då jag glömt mitt hemma i datorn, blev även lite kläder.





Min nya topp från Veromoda.





















Efter lite shopping gick vi och köpte glass. På denna glassbar fick man välja de glassorter man ville ha sedan bakade dom ihop alla smaker typ som en deg och man fick även välja om man ville ha något (godis, nötter, chokladsås) inbakat i glassen. Asgott. Vi träffade även ett par från Canada/Nya Zeeland och vi satt och pratade med dom i nästan en timme, dom var så trevliga.

The Chinese word of the day: Sallad 沙拉 shālā


Kommentarer
Postat av: Emelie

Såg ut som ni hade det väldigt trevligt :-) Förstår att du börjar längta efter västerländsk mat nu, det gjorde jag redan efter 2 veckor i Indien :-P Asiatisk mat är gott, men man kan bli less efter ett tag... Är man västerlänning så är man ;-)

2012-04-28 @ 11:21:36
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback