BACK TO HELL

Sista dagen på lovet- vänta har vi haft lov? Gud detta lov har gått så extremt snabbt, lite för snabbt för min smak. Jag har haft tre väldigt roliga dagar i alla fall. I måndags ringde Jenny och hade en supertrist dag så hon undrade om jag skulle ta en sväng förbi så vi kunde se film. Självklart drog jag dit, och vi laddade upp med mycket gott och såg på 'Friends with Benefits', jag tog mig inte hem förrän kl 2 på natten ^^ Idag drog jag ut till min nya favorit restaurang, Gui Zhuangyuan, har blivit totalförälskad i deras mat.  Ska se om jag kan få med mig lite klasskompisar på lite middag någon kväll, kanske i helgen. Visst är lovet slut med då det är lill lördag idag menas det att det bara är 2 dagar kvar innan helgen ^^









Silkstreet.



Jenny mötte upp mig på silkstreet, där vi förutom att köpa 'dyra' grejer åt en väldigt dyr middag.





Äntligen hittat lite klänningar till vettiga priser, en kortare och två jättelånga. Hoppas det blir klänningsväder snart. På Silkstreet är det närmast omöjligt att få bra priser, även om man kan kinesiska. Ville ha ett halsband för drygt 30/40kr men dom ville inte ge med sig och påstod att det var äkta tibetanskt silver, kristaller osv. Men jovisst ofta du skulle ha så dyra halsband liggande framme hursomhelst. Dock kom Jenny och räddade mig, hon hade lite frustration till övers så hon lyckades fixa halsbandet för 55kr ;)










Älskar färgerna. Kommer bli väldigt snyggt till sommaren :)







Mitt älskade halsband. Det som är speciellt med detta halsband är att det inte hänger som vanliga halsband utan det lindas kring halsen.. svårt att förklara, ska visa bild någon gång då jag har det på mig.


Var även duktig och tvättade ikväll, hade slut på strumpor, dock köpte jag faktiskt nya idag. (Strumpor och underkläder är så pass billigt här i Kina att man skulle kunna slänga dom efter en användning) Men då jag hade tid ikväll så kände jag att det var lika bra att få det gjort. När jag städade hittade jag mina IKEA ljus, dock har jag ingen tändare så jag gick och knackade på hos min granne, där jag blev kvar i drygt två timmar. Han var riktigt trevlig och undrade även om jag skulle med ut i helgen, lät väldigt intressant då jag ännu inte varit ut här i Kina. Vi skulle höras till helgen, så nu hoppas vi på lite utgång här.

(Oh yes btw, Grattis i efterskott lillebror, hittade massa spännande grejer åt dig på silkstreet, men det får du se först när jag kommer hem ^.~ )


The Chinese word of the day: Kläder 衣服 yīfu


Kommentarer
Postat av: Emelie

Jättesnygga kläder och smycken =D Jag vill också shoppa så billigt!

Va trevligt att det kan bli sådär när man träffar nytt folk; man går dit för en sak och så blir man fast och pratar och gör upp planer och så =D

2012-04-08 @ 11:17:52
URL: http://emeylie.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Älskar grejerna i det inlägget!<3 sjukt snygga grejer! Speciellt den färgglada klänningen! Var underbart fin:-D om du känner för det får du gärna köpa nått sånt åt mig:$ hihi!!

2012-04-10 @ 14:53:07

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback