1 ADVENT & GREVEHOLM

 
På söndagar får man slappa, precis så mycket man vill, förutom om man har planer. Hade mycket att göra med läxa på morgonen eftersom jag hade fullplanerat på kvällen också. Men vid halv 5 så var jag inne på stan eftersom jag och Ullis skulle träffas och äta mat. Hon gav försalg på Forno Romano, som den italiennörden hon är ;) men det var tur för jag har alltid gått förbi där och funderat på att äta där. Till förrätt fick man vitlöksbröd gjord på pizzadeg, så gott. Jag beställde precis som Ullis, men jag valde Pasta Carbonara medan hon valde något med kyckling och svamp. Det var ordentliga portioner man fick också. Ett par brevid oss hade beställd saffranspasta med räkor, blev ortoligt sugen på att smaka ^^
 
Efter maten så skulle jag hem till Emelie för att fira första advent. Jag brukar oftast gå då hon bor så nära men helt seriöst det var så jävla kallt ute att jag inte tog mig en meter utan att känna mig som en istapp, så jag fuskade faktiskt och tog bussen, vilket var tur eftersom när jag mötte upp Emelie som gått från jobbet så var hon faktiskt en istapp.
 
Sen drog vi hem till henne och julstökade lite, pyntade och satte upp hennes ljusstakar. Plus att vi spelade julmusik på Spotify, otroligt mysigt och har äntligen fått julkänsla :) Blev att adventsfika medan vi såg på julkalendern, årets som är greveholm, igen. Haha jag följer den som en galning eftersom jag älskar den förra. Vi avrundade även med att se 12 avsnitt av den gamla Greveholm.
 
 
1 advent firas med fyrverkerier, dock blev mina bilder skitsuddiga :(
 
 
 
 
 
 
 
 
Mmmm Pasta Carbonara, så goooooood :)
 
 
Jag fick julpynta inne i Emelies badrum :)
 
 
 
 
 
Haha hon hade svårt att få den att lysa, men blev glad då den fungerade :)
 
 
 
Första Advent!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hon grillade tomten ;)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie S-L

Ja fy fan, kall dag det här var! Jag var så frussen då jag promenerat hem från jobbet, en istapp som du säger! Uff...
Men fy, snälla ta bort bilden på mig bakifrån, du kan väl ha kvar den då jag ler, men inte den andra tack =P
Supermysig kväll, som alltid då vi har vårt traditionella adventsfika! =D <3

2012-12-11 @ 11:07:31
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback