FORT.... JULPYNTNING

Vaknade rätt tidigt idag eftersom jag var på väg till skolan. Men av någon anledning kom jag helt plötsligt på att vi inte har lektion på måndagar längre utan på tisdagar istället. Jahapp, hade tänkt gå och lägga mig igen, och det gjorde jag faktiskt men det blev att lägga sig och se på film. Dock innan jag la mig och såg film så gick jag  för att köpa mig en ny tändare då jag tydligen brännt för mycket ljus i höst och använd upp hela min tändare. HAde ju köpt mossa igår när jag och Emelie var och handla så jag skulle kunna göra klart min adventsstake, men ja då kunde jag ju inte tända första ljuset. Dock tänkte jag efter ordentligt innanjag gick ut och tog på mig min vinterkappa eftersom jag helt enkelt höll på frysa ihjäl igår. När jag kom hem gjorde jag lunch och såg dagens avsnitt av Greveholm. Sen blev det film och plugg resten av kvällen :) Åh just ja beställde förresten min resa hem nu, blir hem den 15:e Dec.
 
 
 
 
Fiiiiiiiiiiiiin :D
 
 
 
 
Just ja hittade ju även min fina röda IKEA filt i jullådan :)
 
 
 
 
Haha jag bokade ju flygbiljetter och då kunde man samtidigt boka hotell mellan dom datumen man skulle vara borta. Hmr ja jag har ju redan ett fint hotell på sunnanå som jag bor på ^_^
 
 
 
 
Ice Age 4 - Continental Drift: Manny, Diego, and Sid embark upon another adventure after their continent is set adrift. Using an iceberg as a ship, they encounter sea creatures and battle pirates as they explore a new world. På svenska heter den 'Jorden Skakar Loss' och ja den handlar jo om dom 3 vanliga, Manny, Diego och Sid och även Manny's familj. Den här gången så får dom problem när 'Pangea' håller på att dela upp sig i dom kontinenterna som vi känner till idag. Alla kommer ifrån varandra och försöker ta sig tillbaka. Hur som helst trodde jag att det här skulle vara en utdragen film, ja menar det är den 4:e nu. Men måste medge att jag satt och skrattade för mig själv hela tiden. Dom hade med så många kändisar i denna film och den som gjorde bäst ifrån sig måste ha varit hon som spelade Sids mormor. Jag såg den på engelska så jag vet inte om jag skulle tycka den var bra på svenska.
 
 
Tower Heist: When a group of hard working guys find out they've fallen victim to a wealthy business man's Ponzi scheme, they conspire to rob his high-rise residence. Hmm den var lite både och den här. Jag tror det var tur att jag såg den tillsammans med mina kompisar annars vet jag inte om jag hade tyckt den var rolig. Vi satt mest och kommenterade hur dumma dom var och hur saker egentligen inte borde fungera. Dock blir filmen helt okej, inte bara för att Ben Stiller och Eddie Murphy är med, dom var nog dom minst roliga personerna, men den hade sina stunder.
 
 
The Cabin in the Woods: Five friends go for a break at a remote cabin in the woods, where they get more than they bargained for. Together, they must discover the truth behind the cabin in the woods. Helst seriöst tror jag att framsidan är det läskigaste med hela filmen. Okej jag skämtar. Trodde det här skulle vara en av de vanliga tonåringar-åker-ut-i-skogen-och-blir-dödade-av-en-galning-filmer, men från första början så hände saker som gjorde att man förstod att den var allt annat än vanlig. Precis som det står på framsidan 'You think you know the story' så tror man att man vet vad som ska hända men det gör det inte och det är det som gör det så läskigt. Det var en ovanlig skräckfilm och saker hände som man verkligen inte förväntade sig, bästa var dock att Chris Hemsworth var med, dreggel.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie S-L

Mysig dag det låter som =) Fint det blev med din adventsljusstake ^^

2012-12-11 @ 16:40:50
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback