JULAFTON

 
Åh äntligen julafton, årets bästa dag :D Egentligen så skulle man kunna använda detta blogginlägg nästa år eftersom vi är som vilken svensson familj som helst och följer samma tradition varje år.
  Vaknade i morse av att Tomten hade varit förbi och lämnat massa fina paket i min strumpa, han är en riktigt stjärna som vet vad man behöver. Sockar, cosmopolitan, godis, duschcreme, knivar(dom var jag dock lite osäker på vad han ville jag skulle ha dom till :P).  
  Jag var då uppe och hoppade vid 10 eller 11 och då blev det tomtegröt till frukost/lunch. Efter det så började jag och min lillasyster plocka fram allt julgodis och hälla upp i skålar och ställa fram (och provsmaka såklart). Vid tre och lagomt till Kalle kom gästerna. Vi är ju inte så stor familj, så det var mormor och morfar, faster och farbror och morbror som kom och hälsade på. Sen blev det de årliga julbordet, supersmarrigt, speciellt då pappa gravat sin egen lax i år, så god alltså. Sen så blir det ju alltid julmust till, och gräddost :)
  Sen kommer ju den långa väntan på tomten, han brukar faktiskt alltid komma runt klockan fem varje jul, men vi tror han åkte vilse för han kom hem till oss strax efter klockan sex. Men det gjorde inget för han hade med sig så fina saker så :D Sen efter man har öppnat alla presenter och kramat om alla, slängt bort allt papper så är det egentligen bara efterrätt och tv kvar. Klockan 19.00 så sitter alla bänkade för att se Karl Bertil Jonsson och vid 21:00 är det Svensson Svensson ^_^ Och av någon anledning så är man alltid så trött på julafton att när klockan börjar gå mot 23.00 så är man så trött och slut, och så glad och lycklig att man inte orkar göra annat än att trilla i säng och sova :) Men GOD JUL på er alla, hoppas eran jul varit lika bra och underbar som min :D
 
 
 
 
Molle ville hjälpa matte att öppna julklapparna från tomten, speciellt dom med godis i :P
 
 
 
 
 
 
 
 
Jaha så här fin var man ikväll. Klänningen köpte jag från Kina, och tyckte den passade utmärk idag :)
 
 
 
 
 
 
Nu är Klockan 15:00, alltså Kalle Anka, som dom ändrat i år = inte lika kul.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Julmaten, gah så gott det var :)
 
 
 
 
Nästan alla barnen framför granen, saknar Rebecca bara.
 
 
Faster och Mamma
 
 
 
 
Clara väntar på tomten, och gick som vanligt ut för att ropa efter honom.
 
 
 
Molle fick också paket :)
 
 
Mitt fina 'Dretpaket'
 
 
Utdelning av alla julklappar :)
 
 
 
 
 
 
 
 
Glad morbror
 
 
 
 
 
Åh ska vi gissa att mitt PS3 kanske är i paketet med tomtar på? :P
 
 
Äntligen har jag denna fina parfym i min samling, den luktar så gott alltså.
 
 
Hade ju önskat mig det fina röda armbandet, och jag fick det också. Det vita är sen tidigare.
 
 
Haha sen fick jag även det blåa armbandet, vilken lyx alltså, så fina.
 
 
 
 
Dretpaketet, massa små användbara/fåniga grejer, alla vi barn tycker nog det är det roligaste paketet :)
 
 
 
Årets alla fina julklappar, tack allihopa :)
 
 
 
 
 
 
Har haft en så trevlig julafton så, även om jag inte fick julkänsla förrän jag ätit gröten så slutade den så bra ändå. Jag fick det mesta av det jag önskade mig och sen hade jag nog varit så snäll att jag fick lite andra saker också. Är riktigt nöjd med alla fina paket, tackar min fina familj. Tråkiga var väl att vi inte hade syrran hemma, så jag hoppas hon haft en trevlig jul i alla fall. Och så var det första julen utan farfar, han är så saknad just en dag som denna. Men då man har så fina släktingar så går det bra ändå, det var en av de trevligare dagarna den här veckan :) Kram, och God Jul allihopa.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie S-L

Låter som ni haft en väldigt mysig julafton, med mycket gott och trevligt sällskap =) Fina julklappar fick du också ^^ Och väldigt snygg klänning som du hade på dig! =D
Haha, va kul med "dretpaket", har jag aldrig hört talas om förut faktiskt =)
Vi har lika med ändå olika traditioner (vi äter typ samma fast olika tid); vi har julgröt till frukost vid nio/tio, sen julmat till lunch vid ett/två och sen brukar det bli en lättare sallad till middag =)
Merry Christmas babe! <3

2013-01-03 @ 16:35:01
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback