JULYRA PÅ YPSILON

 
Äntligen månaden som alla i hela världen älskar mest av alla DECEMBER. Egentligen brukar ju 1 December bara vara en dag då alla börjar räkna ner dagarna till julafton, men jag hade faktiskt lite extra tur och behövde bara räkna till 1. Emelie hade nämligen bjudit med mig till hennes förening Ypsilon's julyra. Det innebar inte bara julmat och att klä upp sig fint utan också julklappar. Man skulle ju köpa med sig en julklapp för 30kr och sen lägga under granen, sen fick man ta en där ifrån också. 
 
Förutom att lära känna bordsgrannarna så fick vi lite förätt på ägg, lax, sill och bröd med massor av tillbehör. Vi gjorde också en rundtur runt borden där man fick berätta lite om sig själv, ålder, utbildning, vart man var ifrån och vem man helst ville kyssa under en mistel ^_^ Sen fick man inför alla läsa upp rimmet på sin julklapp och sedan öppna paketet. I mitt paket förväntade jag mig nästan en resa utomlands eftersom det stod att det var kallt i sverige och att jag nog längtade utomlands (yes!) men det visade sig vara hårklämmor med tropiska fåglar på, fina, men inte en utlandsresa :P
 
Sen gick allt rätt fort. Blev middag och underhållning, middagen bestod av den vanliga julmaten, typ prinskorvar, köttbullar, jansons osv. Underhållningen bestod av att ett gäng killar kom in och sjöng lite för oss, och efter det blev det även lite mingel. Och till efterrätten så kom det även in ett riktigt fint luciatåg, gud vad jag saknar det. Senaste luciatåget jag såg var nästan 3 år sen :/ En riktigt fin och mysig kväll, tack Emelie för att du bjöd med mig :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mina fina utlandsklämmor :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie S-L

Haha, skulle någon lyckats köpt en utlandsresa för bara 30:- då skulle jag blivit imponerad ;P
Jätterolig kväll!
Klart jag bjöd med dig gumman, är glad att du följde med och att du hade kul! =D

2012-12-11 @ 11:03:56
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback