LÄRARE I KINESISKA

 
Blir ett väldigt långt men roligt inlägg idag. Fick stiga upp tidigt idag och åka iväg till min gamla skola, även min lillasysters nuvarande skola. I min lillasysters klass hade dom pratat om Kina och då nämde min syrra att jag bott i Kina. Senare frågade hennes fröken om jag kanske ville komma och berätta lite om Kina, allmänt om hur det var där och kanske lite om språket. Väl där var det verkligen jätteroligt och gud vad en andraklass kan prata. Om dom inte pratade så räckte typ hälften av ungarna upp händerna för att fråga saker. Och jag hade varit orolig över att jag inte skulle kunna fylla ut dom 50 minuterna jag fått av läraren.
  Så duktig som jag är gjorde jag en powerpoint med massa bilder och ord dom fick lära sig. Hade även med två korta filmer dom fick se. Det var så otroligt roligt att få berätta om Kina, hade så kul. Fick ju även tid att kolla igenom massa bilder, här är några av bilderna som jag visade barnen och även några fina bilder som jag vill visa igen, men först en film :)
 
 
 
I det här klassrummet var jag idag :)
 
 
Så här glad kan man se ut när man sitter på lektion i Kina, nä inte alls fejk smile :)
 
 
 
"Men varför har coca cola flaskan så konstiga tecken på sig fröken?" "Det är kinesiska lilla vän."
 
 
Och all den jäkla maten vi åt, den kan jag verkligen sakna, och att slippa att laga maten själv.
 
 
 
 
 
 
Gong Bao Ji Ding, den absolut bästa maten som fanns, låg delat etta med ägg och tomat, Xi Hong Shi Ji Dan :)
 
 
 
 
 
 
Och allt trevligt folk man träffade :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Skolan på vinter/våren
 
 
Skolan på sommaren :)
 
 
 
 
Och självklart alla trevliga ställen vi besökte :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie S-L

Åh va det där såg roligt ut! =) Skulle väldigt gärna vilja åka till Kina jag ^^

2013-01-02 @ 23:40:01
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback