OMFG IT'S DEC 21, ARE YOU GUYS STILL ALIVE???

 
I morse vaknade jag med ett ryck när någon i rummet brevid mig skrek av rädsla och när hela huset började skaka visste jag att allt var kört. Okej nä så var det faktiskt inte, haha men det hade kunnat vara så om Maya Indianerna hade haft rätt, kan ju som tycka att det är lite kul med dom som spenderat miljoner på att bygga hus som ska klara 'jordens undergång' fast ja hade dom haft rätt hade dom nog skrattat åt oss :) Nä men seriöst så Jenny smög in till mig vid halv 11 och sa att snart så skulle dom åka i väg till distriktaren för att väga och mäta lillen. När hon drog iväg så packade jag mina saker och klädde på mig för att gå på en liten promenad. Jenny bor nämligen granne med kyrkan där min farmor och farfar är begravda. Så jag gick dit, skottade mig fram i knähög snö, och kollade till så att allt såg bra ut. Känns faktiskt lite konstigt att detta är första julen utan farfar, men han har det nog bra där han är också :)
 När Jenny och bebisen kom hem åt vi upp resterna av tacosen, och drack våra mini cola, sen efter ett någon gång så drog jag hem. 
 När jag kom hem visade brorsan mig vårt fina förråd av godis som mamma och pappa varit och handlat idag, inte litet må jag säga. Mamma den fulingen hade också klätt granen utan oss, hm det hade jag faktiskt velat vara med på. Senare på kvällen hade vi trevligt främmande, nämligen våra grannar Ulle och Peter med barnen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Osminkad och ful, lika blek som vanligt märks bara extra mycket då man har lysande blå jacka ute i den vita snön :P
 
 
Okej helt seriöst så trodde jag väl inte direkt att vi skulle ingå i nån slags jordens undergång scenario idag. Men hade faktiskt en mardröm om det i förrgår, var beredd på att sätta mig i bilen och gasa hemåt, just in case liksom :P
 
 
När Jenny och lillen kom tillbaka blev det tacos till lunch, tacos är himla gott, men alltid godare dagen efter :)
 
 
Världens minsta jäkla cola :P
 
 
 
 
Mamma hade klätt granen medan jag var borta,den blev fin, men inte lika fin som när jag gör den.
 
 
 
 
 
 
Hunden hörde när vi prasslade och provsmakade nere i källaren..
 
 
och blev lite sugen han med ^_^
 
 
När jag var och rotade lite i källaren hittade jag även en gammal bild på mig, nä av mamma faktiskt men tyckte att hon var otroligt lik mig på bilden, eller ja tvärt om kanske det är.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie S-L

Ja, det var väl tur det att Maya indianerna hade fel =P Jag googlade och såg att jorden skulle gått under 12.11, så när jag och syrran satt i bilen då vid halv två så kändes det ju lugnt, haha ;P

2013-01-02 @ 23:45:00
URL: http://emeylie.blogg.se/
Postat av: Emelie S-L

Btw; jag sa till min mamma på skarpen att hon icke fick klä granen utan mig, haha! Det vill jag alltid vara med på =) Så mysigt ju ^^

2013-01-02 @ 23:49:53
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback