STORMKUL DAG PÅ IKEA

Nu innan man ska hem till julen så har jag och Emelie passat på att umgås med varandra. Och en grej man måste göra i Uppsala innan man åker hem är att gå på IKEA och äta julbord. I år var det nån som heter Tareq Taylor som stod för maten. Redan innan jag åkte iväg blev jag lite opepp när jag kollade ut genom fönstret, det var otroligt dåligt väder. Och det märktes ordentligt när alla bussar var sena. Medan jag väntade på Emelie så gick jag in på Media Markt oc köpte mig en ny hårddisk, hela 1 Terabyte :) På väg ut och bort till IKEA så hade snöstormen dragit igång ordentligt och jag såg nästan inget alls när jag gick över parkeringen. Väl på IKEA så möttes jag av varm glögg vilket var så härligt, jag var som en isbit. 
  Middagen var underbar, Mr Taylor var dubbelt så bra som förra årets (som jag tror var Tina) hans pepparkaksmuffins var helt underbara. Efter maten blev det lite handel och flams och trams. Det skulle ju egentligen vara kvällsöppet till 21, men haha det var ingen som tog sig till IKEA pga av vädret så jag och Emelie var helt ensamma. Efter shoppingen satt vi och slöade lite i en soffa, men helt plötsligt fick vi veta att alla bussar var inställda och då blev vi lite oroliga eftesom ingen av oss ville gå hem i ovädret. Men det var sant alla bussar var inställda och jag ville verkligen inte gå hem, men som tur var så fick vi tag i ett yngre par som skulle in mot stan så vi fick åka bil med dom, och dom var till och med så snälla att dom körde oss ända till dörren :) Så snälla människor det finns.
 
 
Så här mycket snöade det innan jag åkte hemifrån, sen kan ni tänka er det x2 på väg hem.
 
 
Glögg direkt man kom in, IKEA visste precis vad jag behövde då.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag har ju min stora elefant 'Enwall' som jag fick i julklapp för 2 år sen, nu köpte jag även hans familj.
 
 
Alltså vi var helt ensamma på IKEA, helt ensamma!
 
 
 
 
 
Sen slappade vi i soffan.
 
 
 
Den här snön kom i princip på en dag.
 
 
 
 
Det var mysigt att sitta inne och skriva julkort men massa ljus tända.
 
 
Enwall och hans familj.
'
 
 
 
Dagen efter var det riktigt fint väder. Vilket var tur eftersom jag och Emeleia ska till Stockholm på fredag.
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback