FIRST DAY OF SCHOOL

Första dagen i skolan idag.

Faktiskt helt okej om jag får säga dig själv. Men självklart var det lite svårt att verkligen hänga med då lektionerna undervisas endast på kinesiska. Dock tror jag att lärarna är vana med utlänningar som kommer dit och försöker konversera på knagglig kinesiska. Jag går i grupp 3 av 7 möjliga och jag känner redan att nivån är alldeles för lätt för mig, men jag är fortfarande så dålig på att helt och hållet förstår talad kinesiska så jag tänker prova och se hur jag känner nästa vecka, för om man känner att man inte platsar kan man byta mellan grupperna som man själv vill.



Här är mitt schema för veckan. Och för er som inte förstår kinesiska kan jag berätta att vi går skola från mån-fre alltid mellan kl 08:00-12:00. Vi har 4 olika lektioner som fördelas mellan dagarna. Idag övade vi på att läsa och prata.




Alla mina böcker och skrivblock. Tur att alla block är så billiga i Kina och snyggt designade.





Vi har nyligen upptäckt ett litet café just utanför där vi bor. Har suttit där (sitter där nu ^^) två kvällar i rad och beställt in deras varma choklad, nästan som hemgjord om inte bättre.




And moi igår, väldigt mörk bild men min kamera har hängt med ett tag så man ska inte begära allt för mycket av den.


Now I'm going to hit the books, har massor som ska vara klart till imorgon och jag håller redan på att somna. Bäst att skynda sig så man inte somnar med boken över huvudet. Det är upp före 7 som gäller imorgon också och förhoppningsvis så får jag även tid att kolla in skolans idrottsplats, är sugen på att ta en liten motionsrunda, har inte haft någon tid alls till det i helgen då vi varit ute och utforskat Beijing.


The Chinese word of the day: Varm Choklad 热巧克力 Rè qiǎokèlì


Kommentarer
Postat av: Emelie

Spännande med ny skola, snart så kommer du vara helt flytande i Kinesiska, coolt ;)

2012-02-21 @ 17:51:36
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback