DESTINATION PEKING

Nu är det dags att packa resväskan och destinationen är Peking, Kina. Men detta är inte din helt vanliga semesterresa för att gå och kolla på en gammal mur och kanske äta lite nudlar & ris, utan jag kommer att stanna där i ca 6 månader för att studera vid 传媒大学 (Communication University of China). Jag har sett fram emot detta lilla äventyr sedan jag började läsa Kinesiska för drygt ett och ett halvt år sedan. Just då kändes det som att detta var långt borta, men nu sitter jag här och har knappt fatta att jag snart är I KINA!

Längtar så oroligt mycket efter att få upptäcka allt Peking har att erbjuda!


Har i helgen (fast ja mest idag då ^_^ ) packat det som ska med till Kina, och jag kan säga att det inte varit lätt. Är ganska säker på att Kg gränsen ligger på 20kg och att packa med den viktklassen i åtanke när man ska vara borta i 6 månader är lätt frustrerande, speciellt då man säkert kommer köpa med sig en massa grejer hem också. Vet inte hur många vändor jag har sprungit fram och tillbaka inne på stan för att inhandla allt som ska med.



Denna datorväsk fick jag då med mig hem, älskade motivet då den ser ut som en resväska.
Från T-SHIRT STORE - 249:-



Kina & Japans dekaler. Hoppas även kunna besöka Japan medan jag är i Asien.



Behövde en ny väska att ha som handbagae och bestämde mig redan tidigt för att köpa en 'bowlingväska'. Utbudet var inte så stort men hittade denna Converse bag på Accent för 499:-



Just nu har jag mellanlandat i Uppsala för att spendera alla hjärtans dag med min kompis Emelie. Så ska våldgästa henne fram till på onsdag då jag äntligen får sätta mig på planet och åka iväg mot Kina. Dock måste jag säga att resnerverna har börjar sätta in, visst ska det bli kul att åka men också väldigt spännande. 


 
Emelie får stå ut med att vara modell då jag behövde lite människor i mitt första inlägg.




Vi streamade lite avsnitt av The Nanny på youtube, har sett serien ett antal gånger, men den är precis lika roligt varje gång.


Nä nu är vi båda otroligt trötta, klockan börjar ju närma sig två och Emelie ska upp och i skolan imorgon, så nu
blir det att säga jag godnatt!


The Chinese word of the day: Peking - 北京 Běijīng


Kommentarer
Postat av: Emelie

Yay, första inlägget på nya bloggen, woho ;)

Trevligt att ha dig här nu innan du åker gumman, och det kommer bli en superkul erfarenhet för dig, jag måste erkänna att jag är lite smått avis ^^

Se till att uppdatera ofta! ;D

2012-02-14 @ 16:44:07
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback