DISCOVERING BEIJING


Godenmorgen!

Blev lite stressigt igår och var lite efter med uppdateringar så jag tänkte berätta vad jag hade för mig igår. Var tvungen att stiga upp redan vid kl 7 på morgonen igår, anledningen var att vi skulle ha vårt prov då. Det är egentligen inget prov utan bara att litet test för att se vilken nivå vi är på och så att lärarna ska kunna dela in oss i rätt grupp efter det. Provet var helt okej och gick faktiskt ganska bra.
   Efter provet satt jag och väntade på några killar från min svenska klass och vi gick och åt lunch tilsammans på en vegetarisk resturang som fanns precis utan för östra porten. Maten var utsökt god och även om vi var 6 pers som beställde in mat så blev det bara 23 yuan/ skalle. Vilket är riktigt billigt då det motsvarar 23 SEK ^^



All mat var vegetarisk men förvånansvärt lik riktigt kött. Bäst smakade toufun med svamp och paprika, mums. Grytan med potatis var och också mycket god, väldigt spicy.


Den 'Vegetarisk Kyckling' med gurka var väldigt spännande att äta, man lindade in det i den gula degen och sen skulle man försöka få upp den från tallriken till munnen med ätpinnar... jag åt en.



På eftermiddagen så följdes jag och några ur klassen för att hälsa på Adam som bor en bit utanför staden vi Llama temple. Vi tog tunnelbanan dit och slapp lyckligtvis rusningstrafiken.



För att komma hem till Adam var man tvungen att gå igenom en labyrint av gammla hus. Det var verkligen läckert och det kändes precis som att man åkt tillbaka i tiden.







Mitt i alltihopa hittade vi ett riktigt skummt ställe. Från början fattade jag inte varför det var massa blod och spindelnät vid ingången men sedan såg jag denna skylt. Det var tydligen ett vampyrcafé.




Vid ingången till Adams lägenhet vaktade det här lejonet. Gillar sånna här statyer dom är så pampiga




Till middag blev det ytterligare en vegetarisk restaurang , men detta var en buffé så man fick gå och plocka allt man kände för. Buffén var stor ochdet fanns mycket mat att välja på.






Dom som äger en upplaga av min och Lisas kokbok har detta recept. Dock fick vi aldrig dom så här bra, nä inte ens i närheten. Men hur som hels var dom mycket goda och utklassade alla västerländska efterrätter som fanns att välja på.




Nöjda besökare. Adam, jag, Micke, Nickolas och Rickard som fotograferade.


Andra dagen i Beijing och jag var verkligen nöjd med den. Vi har mycket kvar att upptäcka men det här var en bra start på resan. Idag ska vi besöka en marknad, förmodligen 'Zoo Market' så jag hoppas jag hittar något att köpa där. Men det får vi väl se när jag kommer hem ikväll igen. Ska skynda mig och göra mig klar nu, vi ska äta lunch ute om drygt en halvtimme. Undrar om vi ska prova något nytt eller om det blir samma som igår, det har vi inte bestämt en. Ha det!

The Chinese word of the day: Restaurang 饭店 Fàndiàn


Kommentarer
Postat av: Emelie

=O Ett vampyrcafé! Nice!

Va roligt att se alla bilder! =) Och va kul att du har killarna att umgås med där ^^

Hoppas du får en kanondag idag gumman!

2012-02-18 @ 11:04:46
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback