WHAT YOU FIND AROUND THE CORNER OF YOUR STREET...


Efter vår lektion idag var vi några som gick och åt lunch tillsammans på samma restaurang som vi åt på första dagen. Jag beställde ägg och tomat vilket lätt är den godaste kinesiska maträtten jag ätit ever, men jag kan inte för allt i världen komma ihåg rättens kinesiska namn. Hur som helst, efter vi ätit oss mätta och belåtna gick jag och Maria ut utanför skolans område bara för att titta runt. Inte trodde vi att vi skulle hitta värsta shoppingstället inte.


Första stället vi gick in på var en skoaffär. Vi kollade runt lite och Maria hittade ett par skor hon ville ha och frågade tjejen som jobbade där vad skorna kostade. 85kr svarade hon... Alla skor var asbilliga och jag blev väldigt sugen på att köpa ett par UGG's men jag tror jag ska spara mig till skorna på Pearlmarket.




Ett par skor på display inne i butiken. Tyckte formen på klacken var lite läcker faktiskt.



Här ser ni en äkta utlänning i blå dunjacka, att titta kostar inget. Även om vi bara var ett kvarter från universitetet så verkade det som om kineserna här aldrig sett utlänningar. Dom stirrade så ut av bara den och ibland kunde jag inte motstå att vinka till folk som satt inne på restauranger och tittade på oss, dom blev jätteglada och vinkade tillbaka.

Köpte förresten en ny jacka, en lite snyggare än denna dunboll, så ni kan få se bilder av den när jag går på stan nästa gång.





En gubbe satt och fiskade utanför en affär, nappade rätt bra här.





Marriage, hell yeah!




Fail nr 1! Maria köpte sig en ny nattskjorta. Jag trodde min stavning var lite off, men detta är ju löjligt. Diggar även bilden, gullig kram detta var. 
Översättning: Special for my dearest friend & may all your dreams come true. (Makes sence I guess)



Jag som älskar hundar har stora problem när jag är ute och går. Det finns vildhundar i varje gatuhörn och även inne på universitetets område. Tycker så synd om dom som ingen mat, familj eller varm säng har, vill bara ta med mig dem hem till mig. Det är förbjudet att ha djur på rummen men om någon börjar sakna en hund eller två ska dom absolut inte leta under min säng.



Om jag kunde skulle jag köpa massor med mat och bjuda dem på. Men man vet aldrig om det är någon som äger dom eller inte. Och lovade mig själv att hålla mig undan nu när jag inte tagit rabiessprutan, dock ser inte den här gulleplutten ut att ha rabies, eller hur?



Dock fick jag nöja mig med att ta hem denna katt. Den såg så sorgsen ut att jag var tvungen att låta den följa med hem. Tydligen fanns den med en glad min också men den hittade jag inte.




Hittade även två ringar inne i en liten butik. Gillar glittriga saker och tyckte masken var riktigt läcker.



Nytt nagellack. Det är lite mer ljusrosa än vad bilden visar och färgen är lagomt diskret så diamantbitarna verkligen står ut. Älskar kinesiska priserna på nagellack, detta kostade mig en hel femma, helt ok om du frågar mig ^^




Köpte lite coola lösnaglar. Hittade även ett professionellt ställe dit man kunde gå och få manikyr, står definitivt med på min 'to do' list.




Ett litet cute sailor moon halsband.


Nej nu är det definitivt dags att säga godnatt. Klockan är alldeles för mycket för att jag ska orka stanna uppe mycket längre till. Men nu vet ni i alla fall hur min dag sett ut. Morgondagen ser förmodligen likadan ut minus shoppingen. Blir förmodligen plugg som gäller hela dagen imorgon, har jag tur kanske jag får in en lunch och eventuellt även en middag.

The Chinese word of the day: Hund Gǒu


Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha, ja, din blåa dunjacka kan jag tänka mig att den drar några blickar till sig ;) Men va härligt att du vinkade, haha!

Fan va härliga priser på grejer alltså, jag saknar att shoppa i Asien! Snaaart så får jag shoppa i Indien minsann! =D

2012-02-21 @ 23:32:36
URL: http://emeylie.blogg.se/
Postat av: Linda

Åhh va avundsjuk jag bliir!! Måste nog ta och komma och hälsa på alltså! :D

2012-02-21 @ 23:37:54
Postat av: Michael Stiglund

Hej Johanna! Skönt att du kommit till rätta! Nu kommer min familj också att följa dina äventyr här på bloggen!

Sköt om dig!

Kram Micke

2012-02-22 @ 10:54:04

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback