PUH COOKIES



Skola idag igen. Det är faktiskt svårt att vänja sig med att ha skola varje dag igen, precis som man hade på gymnasiet. Hade ju som precis vant mig vid 3-4 lektioner/ vecka under tiden jag gick i Uppsala, vilket var riktigt härligt. Det är lite tröttsamt att måsta stiga upp före 7 varje morgon men jag tror att det gör att man uppskattar helgen mera. Hoppas nu bara att man inte sover bort den. Men jag och Adam pratade om att åka ut till något ställe som säljer te nu i helgen, är sugen på att köpa äkta kinesiskt te och inte köra med kinesiskt lipton. Jag måste ju provsmaka om allt är gott innan jag börjar skeppa hem till Sverige ^^ 





Efter lektionerna idag träffade jag upp mina klasskamrater för lite lunch. Det är rena lyxen att äta ute varje dag men eftersom vi inte har kök så är det i princip det enda sättet att få i sig mat.



Jag åt något som hette något med Baconbibidibop eller whatever, var ett rätt lustigt namn, men gott var det :D




Precis efter lunchen träffade jag upp två tjejer som jag lärt känna ur min kinesiska klass. En tjej från Indonesien och den andra från Turkiet. Dom visade mig var 'köpcentrumet vid McDonalds' låg. Vi har bara hört om stället förut så det var kul att äntligen få reda på vart det låg. Dock blev det inget roligt, bara tvättmedel och klähängare, ska nämligen försöka mig på den kinesiska tvättmaskinen härframöver.





När jag kom tillbaka från min lilla promenad så kände jag mig på slapparhumör och la mig för att läsa igenom min SOLO tidning från i julas, började också smått med min kinesiska Kalle Anka.




Var lite sugen på något gott idag så efter lunchen idag jag gick till universitetets supermarket. Eftersom det är dåligt med godis så gick jag till kexhyllan istället. Hittade några gulliga Nalle Puh kex med choklad och jordgubbsfyllning.




Kexen var riktigt gulliga och smakade faktiskt gott också. Var inne hos Evelina och Maria igår och fick smaka lite kakor av Evelina, dom gick äta men var inte 'jättegoda', så nu har jag en sötsak som fungerar i alla fall ^^


Hann inte slappa så länge då jag även hade lite läxa att ta itu med innan jag skulle ut och leta efter lite middag. Har märkt att jag inte alls är hungrig på eftermiddagarna, ett äpple eller banan har räckt bra för att jag ska bli mätt, men idag kände jag mig faktiskt lite hungrig så det får bli frukt till frukost istället.

The Chinese word of the day: Tidning 杂志 Zázhì


Kommentarer
Postat av: Emelie

Jasså, här lyxar man till det med att äta ute jämt va?? ;) Men va fan, med tanke på hur billig maten är så är det ju bara nice, haha =P

Baconbibidibop?? Hahaha! Lät ju gott ;P

Trevligt att lära känna nytt folk ^^ Jag sa ju att du skulle göra det =)

2012-02-22 @ 18:06:33
URL: http://emeylie.blogg.se/
Postat av: Elin D

Finns en koreansk maträtt som heter Bibimbap som ser ut sådär, man har kött och grönsaker på ris och sedan blandar man ihop det :)

Men det är ju tur att det typ är billigare att äta ute i Kina än vad det är att göra mat hemma i Sverige ;P



Du borde kolla om de har det där teet som Ingrid bjöd oss på på kinesiskan, de där jasminbollarna? Det var ju svingott ^^

2012-02-22 @ 19:32:32
URL: http://iwearahalo.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback