FÅNGA DAGEN... TOO SLOW!

Gick till skolan och hade lektioner idag... tror jag.

Förstår fortfarande inte vart dagen tagit vägen. Det är som om när man inte planerat in något under dagen så går den alldeles för snabbt. Men gissar att jag ändå var till skolan för jag kommer ihåg att jag satt och längtade hem till min säng.
   Men efter lektionerna så gick vi som vanligt iväg för att äta lite lunch och kollade in ett helt nytt ställe som faktiskt var helt ok. När jag var på väg hem funderade jag på att ta en liten powernap men tyckte att jag behövde plugga lite... undra hur det gick. Nä inte så bra, översatte lite ur min kinesiska Kalle Anka, men efter det har dagen bara försvunnit. Ska bli så skönt att ha helg imorgon. Har inte haft en sovmorgon på drygt en vecka nu så jag börjar känna mig ganska utsliten vilket börjar kännas i halsen av alla möjliga ställen. Dock är jag överlycklig att vi har fått varmvatten i duschen, var så skönt att ställa sig under varmt vatten och sedan krypa ner i sängen med varmt te.





En kinesisk lite gränd där vi var och åt mat. Har märkt att man blivit mindre kräsen över standarden på ställerna man äter på, det är maten som räknas och hittills har det mesta jag ätit smakat riktigt bra.




Var en lat dam idag och beställde upp mat på rummet till middag. Detta är alltså den kinesiska ägg och tomaträtten jag älskar.



Klockan är faktiskt riktigt mycket nu och jag fattar inte riktigt vad jag gör uppe just nu, ja förutom att uppdatera bloggen då, men det blir som vanligt att släcka lampan direkt efter att jag lagt bort datorn. Till skillnad från när jag bor hemma så somnar jag verklien på två minuter här, vilket ändå är konstigt då jag bor på ett helt nytt ställe med en helt okänd tjej. Jag gissar att jag helt enkelt är för trött för att orka bry mig.

The chinese word of the day: 西红柿鸡蛋 Xihongshi Jidan (Äntligen lärt mig namnet, svårt att beställa annars)


Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh, så härligt att ni äntligen fått varmvatten i duschen =D

Antar att det kinesiska ordet längst ner är vad din favvomat du hade på bild heter? ;)

2012-02-24 @ 10:33:14
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback