TACK FÖR DEN DÅ . . . .

God eftermiddag.

Idag har jag haft en väldigt produktiv dag. Började med att vakna upp typ vid kl 6 imorse (haha nej jag steg inte upp), och därefter har jag vaknat upp med jämna mellanrum med lite skumma drömmar emellan. Kan lungt konstatera att jag fått denna jäkla förkylning i alla fall. Vi kanske inte ska gå in på detaljer men det är typ huvudvärk, hosta, snorig och trött. Det vanliga alltså, men det är tur att jag tog med mig så mycket mediciner, även om dom snart är slut ^^ Har då varit duktig med att vila då jag steg upp först vid halv 5 i eftermiddags då Rickard smsade och undrade om jag skulle med till teaffären. Och det ville jag definitivt, te kändes helt rätt nu när jag är förkyld.





På väg till teaffären gick vi in på ett litet bageri.



Det fanns mycket gott att välja på, jag tyckte den med frukt såg riktigt god ut, men egentligen är jag ju en riktig sucker för choklad. 



Tycker den ser alldeles för fin ut för att sätta tänderna i. Men jag hoppas den smakar lika gott som den ser ut att göra ^^



Det blev lite streetfood idag igen till middag. Hade egentligen velat ha lite omelett men det var sån kö dit så det blev en blandning av grillad majs, bröd och apelsiner.



När vi gick förbi vårt supermaket var det en gubbe som stog och sålde mjukisfiltar. Jag är helt galen i filtar, vill inte ens tänka på hur många jag har i Uppsala, och så passar dom helt utmärkt nu när man är förkyld och bara vill mysa.




Jag gillar egentligen lite mer stilrena filtar och inte de som är gjorda för +5. Men här i Kina ska allting vara gulligt, vilket jag i och försig gillar, den är även riktigt varm och skön och ger rummet lite färg så den passar utmärkt.



Kanderad frukt. Finns typ att köpa överallt på gatan. Dom här är mycket godare än dom man får i Sverige. Det är bara ett tunnt skal så man riskerar inte att tappa en tand varje gång man ska ta en tugga.



Grönt te och massa C vitamin. Ska verkligen inte vara sjuk nästa vecka, det känns så jobbigt!



 Medan Rickard gick och fick sig lite mat hann jag köpa mig en liten ring. Fanns riktigt många coola med drakhuvuden och liknande, men ringarna var väldigt stora så det var bara denna som passade.




Just nu sitter jag och Laura och har lite fikamys innan vi ska sova. Snacka sedan om att vi är rena rama tekniknördarna. Vet inte hur många gånger vi kortslutit adaptern för att vi laddat för många grejer sammtidigt.


Promenaden gjorde mig lite piggare men känner redan nu att jag är riktigt trött även om jag sov så länge idag. Ska göra som min kropp ber mig om och ta och lägga mig redan nu och hoppas att jag orkar ta mig upp lite tidigare imorgon så att inte hela helgen försvinner för mig.

The Chinese word of the day: Sjuk 生病 shēngbìng


Kommentarer
Postat av: Emelie

Uffa, inte kul att vara sjuk inte, I know the feeling =/ Krya på dig gumman!

Fasen va allt det där såg gott ut!

Cool ring ;)

2012-02-26 @ 19:19:50
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback