WANGFUJING


Det verkade som mirakelkuren av te, C vitamin och allt vilande har hjälp. Förkylningen var inte alls så farlig idag, orkade till och med stiga upp vid 11 i morse. 

 Vi i klassen hade ju som planerat att hitta på något tillsammans men det var bara jag och Maria som kände oss någolunda idag, så det blev bara en liten utflykt till Wangfujing. Detta ställe är ungefär så som jag förväntade mig att Kina skulle vara. Höga byggnader, mycket folk, neonskyltar, folk som kommer upp och vill ta kort med utlänningar, alltså lite New York style. Vi var inte så jätte shoppingsugna utan vi gick mest för att vi höll på att dö av uttråkning här på rummen.




Sharkattack!



Coola reklamposters för löparskor som satt uppklistrade i tunnelbanan.




Yay bild på nya jackan. Mycket snyggare än min dunboll. Nevermind gympaskorna, ska köpa snyggare skor, håller på att dö av att måsta går runt i gympaskor dagarna i ända. Praktiskt men inte snyggt.



Wangfujing street by day!



And by night!



Vi hittade en väldigt kinesisk liten marknad mitt i alltihopa. Fanns även så man kunde köpa mat, såsom sjöhästar, skorpioner och sjöstjärnor.....



Nu behöver du inte oroa dig längre mamma, har äntligen hittat honom, the man of my dreams. Dock är han några år äldre än mig, men det gör väl inget?



.... And he asked me to marry him, guess what I answered?
..No, but can I keep the ring?



Förutom en blå ring fick jag med mig några blåa hudvårdsprodukter från Bio- Essence. En skrubb och en mjukgörande olja. Fick testa den i affären och ni ska se så mycket dom skrubbade bort, och man fick babylen hud av oljan, ska se om man får fin hy av denna kur ^^


Förutom att i princip sovit bort hela helgen så har den passerat jättesnabbt. Jag fattar verkligen inte vart den tagit vägen. Happ men ska inte klaga, ska istället göra mig redo för en ny skolvecka, och jag hoppas innerligt att min förkylning inte ska jäklas och komma tillbaka nu. Det är klockan sju som gäller imorgon, men får väl ta en liten powernap då jag kommer hem från skolan, för jag lovar att jag kommer hem med massa läxa så jag vet vad jag ska göra imorgon kväll.

 The chinese word of the day: Snabb kuài


Kommentarer
Postat av: Emelie

Riktigt snygg jacka du köpt =)

Oh, diggar the man of your dreams, han såg ju riktigt trevlig ut ;) Dock rena stenansiktet ju, höhö ^^

2012-02-26 @ 19:23:24
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback