YESTERDAY


Så var det äntligen fredag. Hade stora planer för i helgen. Tycker att senaste dagarnas uppdateringar har innehållet mest bilder på mat vilket förmodligen betyder att jag inte haft något roligare att lägga upp. Därför skulle jag använda helgen till stora äventyr och upptäcksfärder.
 Men då var det ju det här med att vara frisk och kry också. Nu är i princip alla i klassen sjuka på något sätt. Vaknade upp en halvtimme innan skolan började och kände bara att jag ville ligga kvar. Dock drog jag mig upp och skyndade mig till skolan i alla fall. Tyckte jag kunde uthärda 4 timmar och gå hem och sova efter lunchen istället.





Skulle egentligen skippat att äta för att gå hem och sova istället. Men kände mig rätt hungrig så jag följde med killarna för att äta på den koreanska restaurangen som är det fräschaste och finaste stället på universitetet.



Kände mig så sugen på västerländsk mat så jag beställde in lite italiensk ragu (med SALLAD). Jag har inte haft något vidare matsug de senaste dagarna men den här portionen slukade jag direkt den ställdes framför mig, supergott.



När jag kom hem ville jag bara slänga mig på sängen och dra täcket över huvudet. Men min rumskompis Laura sa att dom skulle komma och byta lakan på våra rum vid halv 2, vilket var typ 5 minuter bort så då satte jag mig ner och började sy fast en knapp på min jacka istället medan jag väntade. Om ni inte redan visste det så får vi daglig städning på våra rum, dom tar ut sopor, städar golv och toalett. Vi får även våra sänkläder bytta en gång i veckan, så det är ungefär som hotellstädning. Nu har vi även fått en liten sån här hängare som säget att man inte vill ha städning, annars kom dom in vid 8 varje morgon även på helgen. 
Hur som helst blev dom sena och kom först en timme senare och då orkade jag inte lägga mig och vila utan gick och handlade mig lite fredagsmys istället.



Kvällsunderhållningen blev lite avsnitt av The Vampire Diaries. Missade ju totalt när den tredje säsongen gick i Sverige, så tack för avsnitten L, det är ju riktigt spännande just nu ^^


Missade ju helt att uppdatera igår då jag däckade mitt i ett avsnitt av VD. Inte ens Cola och snickers hjälpte mig att hålla mig vaken längre än till typ 23. Men tror det är bra att vila så mycket som möjligt nu då man kan, det skulle inte vara så kul att missa lektionerna under veckan. Då har jag hellre en tråkig helg än en asjobbig vecka med massa plugg då man bara vill sova.

The chinese word of the day: Italien意大利 yìdàlì


Kommentarer
Postat av: Emelie

Härligt med någon som städar åt en varje dag ;)

Oh, Vampire Diaries <3

2012-02-26 @ 19:18:30
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback