TIBETANSK MIDDAG


Eftersom jag var uppe i princip halva natten så sov jag även väldigt länge. Vaknade dock av att det åskade och regnade så vårt fönster började skaka. Eftersom jag älskar åska pallrade jag mig upp ur sängen för att glo ut genom fönstret ett tag. Tyvärr varade det inte allt för länge så det var bara att sätta sig och göra det mest tråkiga i hela världen, plugga :/ Dock var min eftermiddag riktigt trevlig då Anna tog med mig till en Tibetansk restaurang. Efter lite regn så var luften helt okej, det var inte sådär outhärdligt varmt ute så vi satte oss på uteserveringen. Maten får då helt klart tummen upp, den var riktigt god, speciellt 'pizzabitarna' och äggplantan, haha fasen vad ni där hemma kommer få äta äggplanta när jag kommer hem ^^















Supergod yoghurt, precis så här ska den smaka, och inte som att man tappat i sockerkaret.



Kommer nog faktsikt sakna maten här i Kina, precis som jag saknar maten hemma i Sverige. Pappa frågade mig häromdan vad jag ville äta när jag kommer hem, jag svarade direkt Tacos (grillat saknar jag också) ^^ Fast troligtvis så kommer det första jag äter i Sverige vara hamburgare från Max eller McDonalds eftersom jag kommer få sitta på Arlanda i drygt 3 timmar innan jag får åka till Skellefteå.

THe Chinese word of the day: Tibet 西藏 xīzàng


Kommentarer
Postat av: Emelie

Uff, drygt den där känslan när man känner att man måste plugga... Kan inte beskriva hur skönt det är att ha sommarlov nu! =)

Hoppas alla dina slutprov och så går bra ^^

2012-06-03 @ 19:54:59
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback