SVERIGES NATIONALDAG - I PEKING

Sveriges Nationaldag hörrni :) Inte för att jag vanligtvis firar det (ja förutom ledigheten då) men idag så hade Sveriges Ambassad här i Peking annordnat en fest för svenskar såväl kineser. Det var en väldigt trevlig tillställning om man blev bjuden på mat och dricka hela tiden. Atomosfären var så härligt svensk så för ett ögonblick kändes det som man var tillbaka i Sverige, det var ju väldigt många svenskar där också. Kvällens underhållning bestod av bandmedlemmarna från ABBA (som ja ni gissade rätt, spelade ABBA låtarna. Undrar hur less dom är vid det här laget?), musiken var asbra och alla svenskar sjöng med i låtarna.








Volvo











Helt plötsligt när vi stod och lyssnade på musik kom det en kanin skuttandes just bredvid oss, inte alls random





Gubbarna som spelade med ABBA, ganska coolt, men tjejkopiorna var nog ändå bäst ^^










Det var en blandning av 6 Juni och midsommar så det blev dans kring midsommarstången, till och med kineserna (ja barnen i alla fall) dansade glatt med. Lyckades även uppmärksamma att det är hit alla snygga svenska killar har dragit ;P Jag tycker det var en riktigt bra fest annordnad av ambassaden, jag visste inte att man kunde ha så roligt den 6 Juni, kanske är något att tänka på i framtiden :) Hoppas ni också haft en trevlig dag.

Chinese word of the day: Sverige 瑞典 ruìdiǎn


Kommentarer
Postat av: Emelie

Såg väldigt trevligt ut :-) Du firade ju nationaldagen mer än vad jag gjorde, och jag befinner mig ändå i Sverige, haha :-P

Kul med ABBA kopior, haha, svenskt som tusan ;-) Och tillochmed midsommarstång hade ni ju, mer svensk sommar än så kan det ju inte bli ;D

2012-06-08 @ 16:26:18
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback