DAY OF FOOD

Uff, en ny vecka och hela fyra dagar innan ledighet igen. Dock har jag märkt att dagarna går väldigt fort och på fredag har jag varit här i en hel månad, can't believe it. Alla säger att man brukar komma in i språket efter ca två veckor, men kan jag Kinesiska ännu? Nepp. Därför blir det skola imorgon och så får jag hoppas att jag snart förstår vad mina lärare egentligen pratar om ^^

Förutom skola och läxa har jag mest ätit och sovit idag. Gick med några klasskompisar och åt lunch i skolmatsalen, och vi satt kvar så länge att vi nästan blev inlåsta. Hade mycket energi i eftermiddags och tänkte ta en långpromenad runt löpbanan, fick jag det? Nej, dom hade tydligen lektioner av något slag, men inte använde dom löparbanan, det är just i sådana här situationer jag vill kunna kinesiska eller ja i alla fall att dom förstod vad 'move bitches' betyder ^^; Det blev att gå hem och sova bort lite energi istället.











Cappuccino, eller snarare sockerbomb med kaffesmak ^^





Dinner with my roommate Laura












Trevlig kvällsbelysning utanför där vi bor, och nu har dom startat fontänen också, fick mig nästan en kalldusch då jag skulle fota, men vad gör man inte för bloggen?



Fick idag reda på att skolan annordnar en utflykt till Kinesiska muren, dock har jag glömt vilken del det är. Resan kostar 100kr och då ingick mat och massor av annat, har även för mig att man får tillbaka pengarna när resan är klar, alltså är resan gratis? Hur som helst så kl 7:30 på lördag blir det utflykt, äntligen, ska bara se till så jag inte glömmer kameran. Pratade även med Nickolas idag och det lät som han var sugen på Zoo Market eventuellt på fredag efter skolan. Låter inte helt fel i mina öron så då blir det att leta stenar till faster :)


The Chinese word of the day: Move Bitches 吪 贱货 é jiànhuò (förmodligen inte grammatiskt eller socialt korrekt)


Kommentarer
Postat av: Anette

Gillar det där med "stenar till din faster". :)

2012-03-13 @ 07:37:32
Postat av: Emelie

Pff, vadå inte kan kinesiska? Det vet jag ju att du kan, försök nu inte ;)

Haha, ja, foton för bloggen är viktigt, bra att du insett det! ;D Hahaha! ^^

Åh va roligt med resa till Kinesiska muren, spännande! =D Ha så jättekul gumman!

(Btw, diggar ditt chinese word of the day! xD)

2012-03-17 @ 14:34:50
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback