IKEA


Igår var det ganska fint väder ute, soligt men det blåste ordentliget. Eftersom vi fortfarande kände oss rätt pigga efter skolveckan så åkte jag och Dilan ut till IKEA. Tydligen ska det vara mycket folk på helgerna, vilket man kan känna igen från Sverige. Det var inte så långt dit, men eftersom det inte finns någon hållplats vid Ikea måste man ta taxi sista biten dit. Men Taxi är som tur var riktigt billigt här i Kina. Man ska bara som utlänning se till att ta rätt Taxi så den inte är 'svart'. Alla Kinesiska taxibilar är tvåfärgade (ofta gul och en till färg) och har en skylt där det står taxi på. Man ska också se till att dom slår igång mätaren annars kan dom hitta på egna priser. Bra at veta är att dom har ett startpris på 2 kr så det kostar alltid 2 kr mer än vad priset visar.






Riktigt blåsigt var det, i värsta fall kunde man faktiskt blåsa omkull.







Småland fanns också, men jag tyckte det såg ut som om barnen lämnat föräldrarna där. Till och med mormor blev lämnad ^^



Men viktigast av allt var ju faktiskt maten. Den var riktigt god, och dom hade även lax, det blir det nästa gång :)













Mmm Köttbullar









Din avdelning Emelie ^^





Jag älskar verkligen dessa ljus och istället för 40kr som i Sverige kostar dom här 14.90 :D









Vi tog taxi hem eftersom vi var trötta och inte orkad med rusningstid i tunnelbanan. 1 timme tog det, kostade oss
50 kr, så skönt att åka bil med alla grejer ^^















Köpte en ny kudde och samma sängkläder som jag har i Uppsala.



Fick även prata en snabbis med Molle på kvällen.

Hade en väldigt trevlig dag, IKEA är ett sånt ställe som är trevligt att åka till bara för att umgås. Kändes som vi var i Sverige faktiskt. Glömde faktiskt av mig och börjad prata svenska med Dilan,  'Now you're speaking Swedish again, I can't understand.' Men vi hade roligt i alla fall och vi var även ganska excited eftersom Dilan's syster skulle få barn. Så hennes familj höll oss uppdaterade och så på vägen hem i taxin fick vi besked om att Dilan blivit moster åt en liten flicka. Congratz Dilan.

Idag blir det nog inte att åka iväg någonstans. Men det är riktigt fint väder ute idag så vi ska faktiskt gå och spela lite tennis efter middagen. IMorgon verkare det som det blir utflykt till Dawang lu, får se om jag hittar något kul där :)

The Chinese word of the day: IKEA 宜家家居  yíjiā jiā


Kommentarer
Postat av: Ullis

Hej tjejen!

Kolla din latmask-mailbox! Du har fått mail :) Såg att du skrev från den adressen sist, skicka din nya e-mail adress igen om du föredrar att jag skriver dit istället :). Ciao :)

2012-03-25 @ 01:53:08
URL: http://logardt.wordpress.com
Postat av: Anette

Det var stor kontrast på maten mot för dina tidigare matbilder. Häftigt att det stod det svenska namnet på artiklarna på IKEA :).

Kram från Anette.

(farbror Kurt hälsar också)

2012-03-25 @ 10:08:10
Postat av: Emelie

Åh så roligt med IKEA-besök, jag saknar våra IKEA-äventyr gumman!

Naw, va söt du är som tog kort på min avdelning! =D <3

Härliga priser ;)

2012-03-26 @ 19:03:07
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback