SOSHOW SHOPPING

Okey first thing first. Mycket att göra, lite tid att göra det på :)

Tidigare i veckan hittade jag på internet ett ställe här i Kina som såg mycket intressant ut. Men hur jag än frågade runt om det så hade ingen hört om det. Men i torsdags bestämde jag mig för att chansa och åka och se om jag hitta detta ställe kallat Soshow. Endast med namnet på stationen och affärens namn lyckades jag faktiskt hitta rätt, det trodde ni inte va?

Detta ställe var awesome, 11 vånigar shopping, mat, bio och en spelarkad. Det fanns både lite billigare affärer där man faktiskt kunde pruta och så fanns det ställen där en jacka verkligen kostade en 1000-lapp. Jag gick runt i drygt 5 timmar och shoppade, hade så jäkla ont i fötterna när jag kom hem, men det var det värt :)







Nästa gång blir det glass.



En våning såg ut som på marknaderna vi varit på, men det fanns även andra våningar med riktiga affärer där man kunde gå in.





Det är hit man skickar pojkvännen medan man själv shoppar. Spel och bio våningen ^^



Fast gillar han Manga/anime och dataspel så kan ju denna våning vara något också, comic world.





Och vad gjorde jag om inte...



...fixade naglarna :D






Checking the Bags





En ny pekigkopera mask (den vita).



Påfyllning till nyckelknippan. Köpte även lite andra figurer. Tack brorsan för mitt dyraste intresse!



Nej ingen iPhone, tyvärr. Dock ny plast och skydd till min iPod :)



Det var extremt kul att få shoppa loss på ett ställe med lite bättre kvalitet än marknaderna. Tror nog att det är det enda stället förutom marknaderna jag varit till, och det har redan gått mer än en månad. Det fanns mycket att inhandla och jag tror jag missade hälften eftersom jag blev så trött. Men ska definitivt åka hit igen för att gå på bio, tydligen ska det vara ganska billigt i Kina.

När jag satt och fixade naglarna förvånades jag över en sak. Nästan alla tjejer som fixade naglarna hade med sig sina pojkvänner, som faktiskt satt där utan att se less ut. Jag menar det tog längre än en timme att fixa naglarna, antingen tyckte dom detta var skitkul eller så hoppades dom på att få something tonight, eller vad tror ni? Som kille skulle jag nog hellre nörda uppe i comic world eller spela lite spel, eller varför inte kolla en film... dedicated boyfriends det där.

The Chinese word of the day: Pojkvän 男朋友 nán péngyou


Kommentarer
Postat av: Anette

Coola och snygga naglar :)

2012-03-18 @ 09:55:38
Postat av: Emelie

Duktig du var som hittade ;) Va roligt det låter, jag skulle också vilja åka dit! =D

Åh så snygga och coola naglar! Skulle vilja fixa mina också, de är helt förstörda efter semestern, haha =P

Wow, en sån kille skulle man ju ha ^^

2012-03-18 @ 11:23:16
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback