T & M.M

Pratade just med pappa, han är i Stockholm och skulle precis gå och lägga sig. Själv steg man upp för typ 45 minuter sedan (6.30) tog en dusch och sitter nu och äter 'gröt'. Pappa hann ju berätta om den goda hotellfrukosten som han skulle äta imorgon, rökt lax och omelett, vart är min hotellfrukost?!

Igår följde jag med Rickard och Adam för att äta lunch. Vi träffade även upp deras språkpartners och en klasskompis. Dom bjöd med oss till ett litet mysigt café som hette T & M.M, vilket var ett litet pluttninutt ställe, såg ut som de var gjort för 5 åringar, men ja det är ju Kina.



 

Godmorgon :)









Ett vanligt snack på caféer är popcorn. Annorlunda från Sverige är att iställe för salt smakar dom sött.


Nu blir det skola i ca 4 timmar, men tror jag ska ta mig igenom dagen, som tur har vi ingen läxa till idag så det gäller bara att försöka hänga med på lektionen idag. Får se om jag hittar på någonting roligt idag då solen faktiskt lyser ute, igår var det rätt varmt ute så man kan ju alltid hoppas på att det blir vår nu :)

The Chinese word of the day: Vår 春天  chūntiān


Kommentarer
Postat av: Emelie

Ja usch, i vissa länder är popcornen sötade istället för salta, det var de i Frankrike också, har jag för mig, då man köpte popcorn =S Godare med salta tycker jag =)

Gu va jag skulle vilja besöka dig i Kina, det skulle verkligen vara häftigt att åka dit ^^

2012-03-17 @ 14:37:21
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback