FIGHTING FOR JIMMY CHOO


Skulle egentligen följa med Rickard till... glömt namnet nu. Men min (högkvalitets) väska lyckades pajja mitt i allt ihopa och då blev jag bara på så dåligt humör att jag gick och la mig och fortsatte sova. Steg upp igen någon gång vid kl 2 och hade tänkt plugga lite men bestämde mig helt enkelt för att faktiskt ta och göra något idag (man kan ju inte låta en väska förstöra dagen) så jag åkte ut till Pearlmarket bara för att gå och slöshoppa och hitta mig en ny väska. Och gud vad jag har bråkat med försäljarna idag. Ville ha en Jimmy Choo väska men ingen ville sälja till mig för att jag skulle ha den under hundra, dom tyckte jag var knäpp. Sedan träffade jag ett svenskt par som höll på bli grundlurade så jag ryckte in och räddade dom. Personalen där frågade om jag kände dom och när jag sa nej tycke dom att jag skulle gå ^^





Jag fick den till slut, men gud vad jag fick kämpa, den slutade på 90kr vilket jag tycker är väldigt dyrt, men det verkade som det faktiskt var det priset som gällde.









En väldigt liten shoppingbag...



...Som kan vecklas ut till en stor en när man har shoppat mycket och inte vill gå runt med massa påsar. Köpte den av en kvinna som jag tidigare bråkat med om den rosa Jimmy Choo väskan. Hon orkade inte ens börja på 200 (vilket var det priset jag hört andra använda) utan gick direkt ner till 40kr, bara för att vara jobbig sa jag 35kr och fick den ^^



New shoes. Direkt jag köpt dom frågade nästa försäljare om jag kanske inte vill ha ett till par, hon hade ju faktiskt dom i samma färg!
 Men OMG vad säger du, säljer du också blåa converse?  Och du tror verkligen jag vill ha ett par exakt likadana eller? Men skulle ju inte tro det.


Förutom detta så känner jag att jag har haft en väldigt 'färgig' dag idag. Det mesta jag köpte var i knalliga färger, men känner att vardagen måste fräschas upp lite grann nu när det börjar bli vår. Köpte dessutom ett par mjukisbyxor så var ute och sprang en runda, kändes väligt skönt faktiskt. Härligt att solen börjar vara uppe längre så man hinner njuta av den när man motionerar på eftermiddagarna. Hur som helst är det skola imorgon, jobbig vecka då det blir 7 dagars skola, så är inte ledig förrän måndag nästa vecka, drygt...


The Chinese word of the day: Färg 颜色 yánsè


Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha, 90 kr för en Jimmy Choo (fake ändå) är väl inte dyrt? =P Fast ja, du har ju blivit så van alla de där jättebilliga priserna där borta nu förstår jag ;)

Haha, du har verkligen lärt dig prutningskonsten bra ;P

7 dagars skola?? Har du plugg på helgerna den här veckan också? =O

2012-03-26 @ 23:45:42
URL: http://emeylie.blogg.se/
Postat av: Elle

Ååååh, den rosa väskan gjorde mig inte alls avis... inte alls :( buhu

2012-03-30 @ 15:20:34

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback