VÅRSHOPPING

Idag var det nästan lika varmt som igår, i alla fall tillräckligt varmt för att köpa årets första glass. Kinesisk magnum ^^ Förutom det bestämde jag mig för att ta en snabb lunch och sedan åka ut till silkstreet. Väl på väg dit träffar jag upp Cloie, en tjej i min klass, och när jag berättade vart jag skulle så undrade hon om hon kunde hänka, men självklart. Vi spenderade hela 5 timmar på marknaden och jag tror aldrig att jag mött så arga försäljare i hela mitt liv. Dom vägrade blankt sälja till oss om vi sa för låga priser. Men jag tycker att om dom får börja på 1000 så borde vi få säga något lågt och sedan arbetar man sig upp till ett bra och rimligt pris. Här om man sa för lågapriser så blev man bortkörd. Men vi lyckades faktiskt hitta en hel del grejer, väldigt nöjd med dagens inköp.













Så gullig. Träffade en tjej på tunnelbanan med en 2 månader gammal hundvalp, så söt, ge mig.



Hotpot



Cloie :)



Älskar verkligen dessa underkläder så sköna, fick dom till ett bra pris denna gång.














Åh vad kan detta vara?...



... om inte en ny väska. Det är en härlig pastellfärgad rosa på denna väska, den kommer passa utmärkt nu när det börjar gå mot sommar.



Även denna marknadstur blev väldigt färgrann, men denna gång med lite ljusare färger. Funderar faktiskt på att åka tillbaka imorgon för att kolla kläder, vilket vi inte riktigt hann med innan dom stängde, och för att jag är extremt sugen på maten som jag åt förra gången jag åkte ut till silkstreet. Ska i alla fall kolla efter lite sommarkläder eftersom jag faktiskt inte tog med mig så mycket kläder hit. Har dessutom mailat resebyrån för att beställa lite biljetter, ska nog be dom om att välja ett flygbolag där man kan ha med sig två resväskor. Det kommer jag behöva!

The chinese word of the day: Rosa 粉红 fěnhóng


Kommentarer
Postat av: Emelie

Skönt att ni har det varmt iaf, här börjar det tyvärr bli kallt igen =/

Huh, dryga försäljare, det är ju så man förhandlar; de börjar högt, man själv börjar lågt och sen stannar man på något mellanting liksom =S

Åh, jag vill också shoppas på marknad, så avis jag blir! =P

2012-03-29 @ 18:53:18
URL: http://emeylie.blogg.se/
Postat av: Emelie

Sv: Men hallå, glassmaskinen är ju i Uppsala smarter, det var ju här hemma i lägenheten som jag använde den ;P

2012-03-31 @ 00:25:45
URL: http://emeylie.blogg.se/
Postat av: Emelie

Sv: Nope, det där med herr dator och fröken drink känner jag inte igen, vad är det för spel? =P

2012-03-31 @ 00:27:23
URL: http://emeylie.blogg.se/
Postat av: Emelie

Sv: Nej jag har inte läst 9GAG, vad är det? =P

2012-03-31 @ 00:29:52
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback