HANDBAG MANIA


Blev tipsad av Anna och Cloie om en man som sålde väskor för, okej håll i er, 10kr! Jag frågade om dom verkligen var seriösa och då visar dom mig sina inköp. Frågade snabbt vart det var dom hade varit och dom sa att jag skulle gå till West Gate, och om jag missade vart han stod skulle jag vara blind. Och ja dom hade hade helt rätt han var omöjlig att missa, förutom att han skrek ut 'väskor för 10 kuai' var tredje sekund så hade minst 20 tjejer flockats kring hans... eh väskor.. som gamar, jag själv var nog den största gamen. Hittade riktigt många jag ville ha och provde dragkedjorna på dom, för en tia kan man väl inte riktigt räkna med kvalitet, men vaddå går dom sönder imorgon så är dom ändå värda pengarna. Förutom att dom kostade 10kr st så fick jag rabatt eftersom jag köpte 4 st, betalade alltså 35 kr för 4 väskor, alltså vart annars än i Kina händer det?











I'm so happy right now, detta får väl bli en födelsedagspresent åt mig själv ^^ Tack Johanna, jag älskar dom. Bara en dag kvar i skolan innan det blir lov, förutom tre dagars ledighet så blir det bara en tvådagars skolvecka innan nästa helg. Något lite jobbigare är ju dock att det blir hårdplugg nu då vi har prov.. hmm är det nästa eller då nästa vecka? Jag tror det är den 14 & 15:e April. Nu börjar det inte vara så lång tid kvar i Kina, ska ta vara på den så gott jag kan. Det har varit ett par dagar med riktigt härligt väder så nu kanske man kan börja åka på lite turistställen innan riktiga turistvågen kommer.  Avundas mig nu lite grann, väskor för 10 kr, still can't get it ^.~


The Chinese word of the day: Handväska 提包 tíbāo


Kommentarer
Postat av: Anette

Nu är den underbara kristallen på plats i mitt reikirum. Tusen tack Johanna.



Kramar i massor

Faster

2012-04-01 @ 09:00:48
Postat av: Emelie

Fan va nice, 4 väskor för 35 kr?? Sweet! =D

Se till att njuta till fullo av din tid där borta, you deserve it! ;D

2012-04-03 @ 20:06:23
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback