BACK ON MY FEET AGAIN


Idag har jag verkligen kännt mig helt okej. Därför orkade jag även gå iväg till skolans supermarket och köpa mig lite middag. Lyxade även till det med en cola eftersom jag inte körde varken fredags eller lördagsmys. För att vara ett västerländsk märke är cola cola väldigt billigt här i Kina. En burk kostar 2.50, en mellan cola 3.00 och en stor har jag faktiskt inte kollat ännu men gissar att den inte är så dyr. Det kommer bli svårt att komma hem till Sverige sedan då man vant sig vid de kinesiska priserna.




Maten smakade helt okej så jag tror det blir utmärkt att gå och äta det imorgon också. Vill inte direkt gå till en restaurang och sitta och hosta och snyta mig framför dom andra matgästerna.



I torsdags (innan jag däckade i feber) gick jag ner till xizhi för att låna caféets internet. Jag har ju börjat följa skräckserien 'The River' nu och jag måste säga att den faktiskt varit mycket bra hittills.




Varm Choklad är perfekt när man har ont i halsen, passade även på att köpa en bit tiramisu.




The River handlar om en grupp männsikor som letar efter filmteam som försvunnit någonstans i Amazonas. Man har hittat deras båt och reser nu runt på den i jakten på ledtrådar och man plockar upp en efter en ur filmteamet. Med sig på båten har dom ett filmteam så hela serien är filmad med deras kameror vilket gör den precis som Paranormal. Har inte riktigt blivit rädd ännu medan jag sett serien men jag måste erkänna att jag har haft en och en annan The River relaterad mardröm nu medan jag varit sjuk.






Ska stiga upp tidigt imorgon och plugga lite så jag inte ligger allt för mycket efter när jag kommer tillbaka. Tror inte jag vågar chansa på att gå till skolan imorgon då jag gjorde det i onsdag så blev det feber hela helgen och jag vill verkligen bara bli frisk så jag framförallt kan gå till skolan men också åka och göra något i veckan och nästa helg.

The Chinese word of the day: Mardrömm 噩梦 èmèng


Kommentarer
Postat av: Emelie

Ja, det är hemskt när man vant sig vid de billigare priserna i Asien och sen kommer hem till Sverige, blir ju en chock xP Och det kommer ju bli en ännu större chock för dig eftersom du kommer ha bott där i ca 6 månader =P

Hm, The River låter spännande, får se till att kolla upp den någon gång ;)

2012-03-17 @ 14:25:52
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback