MY DAY IN PICTURES

Var och hälsade på hemma hos Jenny för att se hur hon bodde. När jag skulle kliva på tåget var det proppat (ska lägga upp nån liten film härframöver så får ni se the madness nere i tunnelbanan) men som tur var bodde hon bara en station bort från mig så jag slapp stå och trängas alldeles för länge. Det verkar vara ett rätt trevligt ställe och hon visade mig skoaffären hon brukar gå och shoppa på ibland, skulle hon inte gjort, nu vet jag vart mina pengar kommer gå.


















Nu har jag fått reda på att en stor flaska cola kostar 6.50 här i Kina, dyrt.



På kvällen när jag skulle hem hann tunnelbanan stänga och dom gav mig förslaget att jag skulle gå hem... halv 12 på natten  i Kina, skulle inte tro det. Det blev att leta fram en taxi bland alla redlight bilar som är svarttaxi här i Kina. Hittade dock en tillslut, en bil utan bälten. Som tur var skulle jag bara åka drygt 5 minuter. Kom just fram till vår byggnad när dom skulle låsa med sitt stora hänglås. Ska aldrig vara ute längre än vad som är tillåtet igen... eller?


The Chinese word of the day: Film 电影 diànyǐng


Kommentarer
Postat av: Emelie

Jasså du, här är vi ute och ränner längre än vad som är tillåtet, där ser man ;P Se till att ta hand om dig bara, blir inge glad om det händer dig något där borta! =O ^^ <3

2012-03-17 @ 14:29:15
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback