BEIJING ZOO

Riktigt nöjd nu :) Lyckades dra ihop ett litet gäng för att faktiskt åka och göra något. Nu kan jag kryssa av ytterligare ett ställe jag åkt till på min lilla Kinalista. Denna gång blev det en trip till Beijing zoo och Bejing Aquarium. Tyvärr hade vi helt missuppfattat storleken på detta ställe, det räckte absolut inte att dra ut dit vid tolv, det var alldelles för sent. Så jag planerar att åka hit ut igen så jag kan få se på pandor. Inträdet till zooet var löjligt billigt, 8kr, och för att se pandorna en 5:a extra :D



Hela gänget samlat efter en heldag på zoo.





















Kinesernas kunskap i engleska är legendarisk.













Herr Nilsson :)























Nu är jag vuxen nog att köpa mina egna ballonger.



Mycket glad och nöjd efter ett trevlig zoobesök.


Eftersom jag inte ens hann med 1/3 av zooet idag kommer jag definitivt att åka tilbaka. Ett plus med detta ställe var att du faktiskt kunde ta dig fram till djuren utan att behöva vänta 20 år inga köer till någonting (förutom toaletterna). Och även om skyltarna sa att man inte fick mata djuren hade alla kineser med sig hela kassar med morötter och sallad. Då vet man det tills nästa gång. Dock något dåligt med stället var att det fanns det lite dolda avgifter väl inne, men med en entrebiljett för 8 kr så var det inte alls farligt. burarna var väl en aning små, hade helst velat släppa ut djuren och ta med mig en apa hem haha. Hoppas jag får lika soligt och fint väder nästa gång jag åker. Eftersom jag spenderade största delen av dagen inne i undervattens stället så hade det lika gärna kunnat regna. Ska försöka återkomma med en liten video så fort jag klurat ut hur man gör en ^^ Now stay tuned for the Aquarium part.

Chinese word of the day: Djurpark 动物园 dòngwù yuán


Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh va roligt med ett zoo-besök! Och för en sån billig peng, sweet!

Haha, diggar djuret som lipar också! ;)

Men jösses, att de verkligen är så dåliga på engelska att de inte ens kan skriva rätt på en skylt, haha.

2012-05-01 @ 18:23:29
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback