KÖRSLAGET

Anna har i veckan pratat om att hon ska vara med i ett litet sångevent. Så jag hörde av mig till henne idag igen och frågade om den skulle bli av och det skulle den. Så jag gick till byggnaden mitt emot vår där den skulle hållas, men kunde inte riktigt fatta varför jag mötte massa folk i långklänningar och kostym. Det visade sig att detta lilla sångevent var en körtävling, en riktigt seriös en också, med dirigenter, priser och dommare. Anna, Adam och Micke (alla svenskar) några klasskompisar och våra lärare tävlade för vår skola, och dom var hur duktiga som helst. Nämde jag att dom sjöng helt på kinesiska???




Så här såg det ut på hela skolområdet, konstigt innan jag fick veta hur stor tävlingen var.







En annan kör som deltog i tävlingen.



Vår skolas kör.

 

Min första video :) Sorry att jag skakar så mycket, blev så rörd av deras sång, LOL.



Anna.



Adam & Micke













Anna var riktigt vacker i sin fina klänning :)





Jag och Anna skojade och sa att i dom där klänningarna såg det ut som dom antingen skulle på bal eller på bröllop. Med tanke på den crazy tjejen i mitten skulle jag säga bröllop, tror ni hon fångar buketten?

Det är faktiskt riktigt kul att dom annordnar så många roliga event här på skolan. Nästa vecka ska vi tydligen få åka till en annan stad, sova på hotell (= äta hotell frukost :D ) och gå på guidade turer, så awesome, och allt detta för en hundring. Anna berättade att förra resan dom gjorde fick dom hur mycket mat som helst och fick bo på 4-stjärniga hotell, lyx :D Hoppas förresten att videon är till belåtenhet. Nu verkar jag ha fått grepp om hur man gör så nu kommer det komma upp massor med videos.

The Chinese word of the day: Musik 音乐 yīnyuè


Kommentarer
Postat av: Emelie

Vilken rolig grej! Kul att skolan anordnar så många roliga saker för er! =D

Och yay för att du lagt upp en video också, mer sånt! ;D

2012-05-10 @ 13:33:31
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback