TEMPLE STREET

Efter templet mötte vi upp Adam som bor precis i närheten. Därefter gick vi in på ett riktigt trevligt fik för att vila fötterna ett tag och för att jag (vars lunch inte alls vat något i hög klass) skulle kunna beställa in något att äta. Det första vi möter när vi kommer in är en katt som sitter i en bokhylla, den var asgullig. Det är inte ovanligt i Kina att katter hänger inne på restauranger eller fik.









Jag beställde in en toast, läste bara ost och sa 'jag vill ha'. Det finns knappt någon ost eller riktiga mjölkprodukter här i kina.. Mjukt bröd som inte var sött som honung, grönsaker, ingefära och på toppen ost med kanel på, supergott!



Ser ni någon skillnad på min och Rickards biljett? Min kostade 15kr och Rickards 30 (eftersom han är äldre än mig) verkar som dom lägger ner lite extra arbete på de dyrare biljetterna...



Sen gick vi hem till Adam och tog det lungt och kollade Facebook. Han bjöd på After Eight och lemonad. Och på vägen dit gick vi in på en västerländsk butik där jag köpte världens största Toblerone :D



Åt även middag en liten bit bort ifrån där Adam bor. Maten var helt okej, men jag märker hur jag blivit lite ofrivillig vegetarian, det mesta jag äter är grönsaker, sallad eller nudlar. Det enda i proteinväg är väl då jag får i mig lite ägg.









Just nu pluggar jag inför lektionerna imorgon och äter ur min feta Toblerone, så sjukt gott, svårt att beskriva hur gott det är att äta något som är 'svenskt'. Hatar verkligen chokladen här i Kina, den är superäcklig. Men tycker i alla fall om den vita lilla frukten som går att köpa överallt nu i Kina. Litchi heter den (finns även i Sverige fast mycket mindre och dyrare) och den är riktigt söt och god. Älskar verkligen att frukt är så billigt här i Kina, speciellt då dom inte är världsmästare på 'riktiga sötsaker'. Kan ni förstå att kineser inte tycker om Marabou, även om i princip allt dom äter är sött, fast med konstigare innehåll som typ bönpasta?! Hmm om jag inte lär känna någon importör av svenskt godis blir jag nog inte kvar här så länge till ;P

The Chinese word of the day: Ost 起司 qǐsī


Kommentarer
Postat av: Emelie

Oh, den där toasten såg riktigt god ut ;)

Hahaha, fan va kul att de bara kunde stava rätt på de dyrare biljetterna! xD Snacka om fail =P

Haha, jadu, svenskt godis är verkligen något i toppklass ;)

2012-05-16 @ 18:43:05
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback