BEEN TO INDIA

Träffade Anna och Cloie idag när jag gick och köpte lunch och dom bjöd med mig på middag i Sanliun, ja igen, Fast inte sallad idag utan dom hade fått tips om en Indisk restaurang. Självklart var jag game, som vanligt, Restaurangen var riktigt fin, det enda som saknades var musik, ljus och rökelser så hade den varit perfekt. Dom hade till och med indisk personal vilket är extremt ovanligt för en utländsk restaurang. De flesta restauranger här har oftast kinesisk personal vilket gör att maten inte riktigt blir utländsk. Men maten här var verkligen riktigt god och spicy. Speciellt brödet, mums :)

  












Medan alla dom andra beställde curry så beställde jag in Tandoori kyckling

















Vi beställde självklart in lite efterrätt då vi var nyfikna på vad för slags efterrätter man äter i Indien. Dom hade lite info om varje efterrätt, typ varft man äter det och varför osv, ganska kul. Min efterätt smakade typ inget, det blev lite tråkigt efter ett tag och silvret gjorde typ att den såg ut typ som en fisk, men ja det var kul att prova i alla fall. Sen försökte vi få en taxi vilket är svårt här på kvällen. Och när vi väl får en så säger taxigubben att han inte vet vart vår skola ligger. LÖGN. Han visste (alla vet) men han ville bara inte köra oss dit. Vi sa att han skulle köra mot Sihui (som verkligen ALLA vet) men nä det visste han inte heller, Anna blev typ tokig och det slutade med att vi hoppade ut ur taxin och smällde igen dörren riktigt hårt (tyvärr gick inget sönder). Fast ja vi kom då hem i alla fall, och just nu ser jag på Chronicle, bra film hittills :)

The Chinese word of the day: Indien 印度 yìndù


Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh så gott med indisk mat =D

Efterrätterna såg lite roliga ut, haha =P Sån efterrätt fick inte vi då jag var i Indien ;P

2012-05-16 @ 18:24:01
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback