SNART E DET LÖRDAG

Härligt att gå tillbaka till skolan på lillördag, det menas ju självklart att det bara är tre (ja nu två) dagar kvar innan helg. Våra lektioner var rätt chill idag, även om det gick segt. Dock hade jag och Anna väldigt kul (ja vi är omogna) när läraren rullar upp den vita skärmen framför svarta tavlan så ser vi att någon har skrivit 'bajskorv' i regnbågens alla färger. Dock sa vi inget så det fick stå kvar under hela lektionen.









Dryga 30 grader (minst) ute idag, har arbetat på brännan, och yes har fått linjer :D







Denna tant bytte ett kort (på mig) mot en cola.


Och ja förutom att jobba på brännan så gick jag och Anna och åt på ett litet BBQ ställe till middag. Det är ett riktigt trevligt ställe att sitta på man träffar riktigt mycket trevligt (läs annorluna) folk. Förutom damen så träffade vi en man som blandade engelska med kinesiska när han pratade med oss. Visst är det de vi också gör här och det brukar gå väldigt bra. Men hans blandning var vartannat ord och vi hade fattat mer om han hållt sig till kinesiska, dock var det väl inte bara orden som blev lite fel, meningen bakom det han sa var oftast obegriplig. Tror jag han fått i sig en baijiu för mycket ^^ 

The chinese word of the day: Engelska 英文 yīngwén


Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh va skönt med sån sommarvärme redan nu! Fast fina vårvädret har börjat hitta hit också minsann =)

2012-05-02 @ 21:41:53
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback