HÄNGANDE TEMPLET

Ja nu orkade jag äntligen sätta mig ner och fixa detta inlägg. Detta är alltså från när vi åkte till Datong i Shanxi. På söndagen åkte vi buss cirka 2 timmar från hotellet för att besöka Hängande Templet. Jag typ 'sov' hela bussresan så när jag öppnade ögonen igen så körde vi på en smal väg med riktigt höga berg runtomkring oss, det var verkligen en syn, men även lite läskigt då jag visste hur dålig vår chafför var på att köra :/ Det var riktigt skönt då vi kom fram och fick hoppa ut ur bussen, dock var det rätt kyligt ute eftersom det blåste, men då var jag riktigt glad att jag tog med mig min skinnjacka (vilket jag dagen innan inte fattade varför, eftersom det var 35 grader ute ^^). Själva templet var inte alls så stort som jag föreställt mig, men det var riktigt coolt ändå, det var ju byggt direkt på klippväggen, kan ni fatta att jag gick upp dit?






























Denna utsikt var inte att leka med, har seriöst minst 100 bilder av bara utsikten :)



























Gud vad arg/rädd jag blev när en kille började skaka i en pinne som höll upp hela skiten, måste det verkligen stå vakter överallt så vissa inte ska förstöra eller döda alla, hade inte varit glad att trilla ner här pga av en idiot.









Let's raise them instead ^^









Glad och nöjd efter en trevlig (buss) resa.



Anna ville dock resa mer och krama en panda :/ Haha lol.

Denna skolresa var verkligen awesome, även om vi spenderade mesta av tiden i bussen. Och detta speciellt på hemvägen. Vi skulle genom tullen men av någon anledning ville dom inte släppa igenom oss (vilket inte vi fick veta först) så vi var tvungna att köra till andra sidan av Datong för att åka genom tullen där. Alltsom allt tog det oss 2 extra timmar. Sedan blev det minst 4 stopp på olika 'reststops' den sista var jäkligt irriterande eftersom vi typ kört 20 minuter sen den sista vi stoppade på. Men då visade det sig att busschaffören i bussen bakom somnat och krockat. Dock hade bilen som han krockat med lyckats köra undan men det blev några ordentliga repor på bussen. Gubben fick i alla fall vila i typ 20 minuter och sedan åkte vi igen, och inga missöden den här gången. I vår buss var det nästan bara västerlänningar och vi hade roligt med att spela typ 'gissa vem' då man sätter en lapp i pannan med ett namn, det gjorde resan lite roligare. Vi kom hem drygt 3 timmar sent vid kl 9, men whatever hade trevligt i alla fall :)

The Chinese word of the day: Hängande templet 悬空寺 xuánkōngsì


Kommentarer
Postat av: Emelie

Så roligt! Templet var verkligen riktigt coolt, många fina bilder du tagit under resan! =)

Men jisses, va tusan har de för busschafförer där borta? =O Och jag som tycker de i Sverige är hemska =P

2012-05-29 @ 00:19:13
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback