FASHION


Vaknade rätt sent idag men var tvungen att duscha så jag fick stressa ganska ordentligt för att hinna i tid. Men precis när jag ska hoppa in i duschen så ringer min lärare och säger (på kinesiska ja) att vi inte har lektion idag på morgonen utan börjar efter kl 10 istället. Så jävla härligt alltså, så jag duschar och hoppar i sängen igen för att sova minst en timme till. Dock gick det inte allt för bra eftersom en städtant kom in och säger att dom SKA laga vårt fönster, jag bara whatever och säger att jag fortsätter sova, men nä hon tvingar mig att stiga upp och klä på mig eftersom det är en man som ska laga fönstret. Nä ingen sovmorgon för mig idag. 




Efter middagen så gick jag och köpte mig en smootie och passade även på att köpa det nyaste numret av Cosmopolitan. Det är underbart att man kan få tag i dessa tidningar för 10 kr istället för nästan 50 kr som hemma. Fulla av inspiration, hittade lite grejer som jag inte skulle ha något emot att ha i min garderob.





Gult är riktigt snyggt till bruna ben.











Mint, riktigt inne här i Kina. Gissar det är samma för Sverige.









Hade även kul och la ihop en liten outfit, märker att jag har blivit lite 'rosa' på sista tiden :)

Äntligen är den jobbigaste dagen på veckan över, tisdag brukar också vara rätt kämpigt, men så fort det är lill lördag känns det redan som det är helg. Vi har räknat ut att det är ca 6 veckor kvar här i Kina, gud vad tiden går fort. Har lite turistiga planer för veckan men framför allt så ska jag plugga, måste verkligen se till att klara proven som kommer. lite nervöst är det faktiskt.

The chinese word of the day: Fashion 时尚 shíshàng


Kommentarer
Postat av: Emelie

Det är mycket pastellfärger i affärerna här nu kan jag ju säga, går man in på Gina får man en smärre färgchock, haha =P

Wow, bara 6 veckor kvar? =O Det låter ju som så lite... Lycka till med plugget iaf, kommer säkert gå jättebra ska du se! <3

2012-05-07 @ 23:03:30
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback