SHOPPING INFÖR JULMIDDAG

Blev att springa en liten kortis på stan för att hitta en julklapp för drygt 30 kroner som vi skulle ha med oss på Ypsilon middagen 1 dec. Jag hittade så mycket fint, speciellt på Indiska, dom har så himla fina ljushållare, dom där som jag fick av Emelie i födelsedagspresent :) Jag gick först på Mamselle K, en gullig inredningsbutik med lite gammeldags stil. Hittade två jättegulliga tomtar i samma stil som jag köpte när jag var i Umeå för ett par veckor sedan. Fast haha nä dom blev inga presenter utan jag köpte dom till mig själv :) På väg in mot stan  gick jag förbi en ny butik som importerar saker från Japan (och Kina tror jag) och för skojs skull gick jag in dit, och tror ni inte jag hittar mina absolut favoritgodsaker från Kina (fast dom är från Japan egentligen) Pocky <3. Köpte två paket på direkten!
 
Efter att jag hunnit med två butiker kände jag mig trött och slut och gick och beställde en Tomte Latte på Espresso House, kan inte fatta att jag blivit så beroende av den :P Pratade även lite med pappa då Espresso House har gratis Wifi. Till slut orkade jag fortsätta shoppa och hamnade i alla fall på H&M. Var tvungen att ringa och be syrran om råd då jag hade svårt att hitta ngt fint för 30 kr, till slut hittade jag då en gullig Body Glitter Spray som luktade vanilj, blev nöjd :)
 
När jag kom hem så tog jag itu med julstädningen och började även julpynta. Hade köpt ljus på Indiska så nu tog jag ner min adventsstake det är ju 1 advent på söndag ju :)
 
 
 
 
 
 
 
 
Dom här armanden hade dom i Kina (typ 30kr) köpte inget då men när jag kom hem så fick jag helt plötsligt en besatthet över dom. När mamma och pappa var i Turkiet så köpte dom ett i guld åt mig, och nu när jag gick förbi Glitter såg jag att dom hade en i julrött (dock 200kr) men den skulle sitta fint på julklappslistan ;)
 
 
Här är grejerna jag valde mellan, men det blev Body Splashen i alla fall.
 
 
 
Här är dom nyaste tomtarna jag köpte, visst är dom otroligt gulliga?
 
 
 
 
 
När jag packade upp mina julsaker så hittade jag dom här, och kom på att jag köpte ju likadana tomtar till mig och mamma förra julen :)
 
 
 
 
 
Dekoration sen förra året, nu behöver jag bara mossa :)
 
 
Känner mig duktig som i år skriver julkort ^^
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie S-L

Lät som en mysig dag på stan det =) Många fina julgrejer du har ^^

2012-12-11 @ 11:01:02
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback