TRÅKDAG BLIR FILMKVÄLL

Japp nu har man gjort bort veckans lektioner. Texten som vi översatte var fullproppad med massa politiska begrepp och olika kulturer osv. Den var omöjlig att översätta, eller ja den var omöjlig att översätta på ett bra sätt. Hur som helst så var lektionen bara till kl 13 och efter det hade jag absolut inget att göra, satte mig och översatte min del av texten för nästa gång men efter det tog det slut på fantasin. La mig och kollade lite på filmtrailers och fick helt plötsligt ett infall att gå och hyra filmer. Fick mig en härlig promenad i det fina vädret.
 
 
 
 
 
 
 
Blev tre st filmer. Egentligen hade jag velat hyra 'Snow White and the Huntsman' men tyvärr var alla dom uthyrda, suck. Blev istället Prometheus, Piranha 3DD och The Dictator.
 
 
 
Prometheus: A team of explorers discover a clue to the origins of mankind on Earth, leading them on a journey to the darkest corners of the universe. There, they must fight a terrifying battle to save the future of the human race. - Har varit väldigt sugen på att se den här ett tag nu, framförallt för att Noomi Rapce är med, och ja jag älskar verkligen action/fantasy filmer. Det var en bra början, väldigt intressant och spännande. Dock blev slutet bara ett antiklimax eftersom man byggt upp en spänning som aldrig riktigt fick något (bra) slut. Noomi var väl cool, men pratade med en sådan röst att man trodde hon skulle gå sönder om man petade på henne. Ett annat minus var att disken var repad så fick starta om den igen ett par gånger och hoppa över vissa ställen.
 
 
Piranha 3DD: After the events at Lake Victoria, the pre-historic school of blood-thirsty piranhas make their way into a newly opened waterpark. - Har tidigare sett en Piranha film (då med snyggingen från VD) här hade vi ingen snygging, om man inte räknar med David Hasselhoff. 3D står ju för att filmen är ja 3D vilken man märker på vissa ställen, det x-tra D:et står för storleken på alla tjejers bröst, nakna tjejer hela filmen så är du kille så kan du kanske se den och tycka om den. Brukar kunna se splatterfilmer och tycka att dom är helt okej, men gäsp, den här var urtråkig. Ett plus för att dom hade med Doc från 'Tillbaka till framtiden'.
 
 
 
 
The Dictator: The heroic story of a dictator who risks his life to ensure that democracy would never come to the country he so lovingly oppressed. - Med Sacha Baron Cohen i huvudrollen. Hans filmer är ju lite speciella och den här var inget undantag. Men dock måste jag säga att det här är en av de filmerna jag gillar absolut bäst. Den var underhållande, sjuk, och allmänt weird. Den blev roligare då Anna Faris (Cindy från Scary Movie) hade en av huvudrollerna. Det känns som den hade mer av en story än hans tidigare filmer. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Lät som det blev en mysig kväll det =)

2012-10-24 @ 18:14:21
URL: http://emeylie.blogg.se

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback