NEW MAKEUP

Hej,
 
Var och kollade present till pappa som fyller år idag och passade då även på att köpa på mig lite av de sminkgrejer som jag behöver. Dock upptäcker jag snabbt att den foundation jag använder är slut eftersom den var på extrapris, så jag tänkte att det kanske är lika bra att prova något nytt. Dock har jag det största i-lands problemet när det kommer till foundation. ALLA är för mörka för min bleka hy. Det blir en sån där ful skillnad mellan ansikte och hals, och jag gillar det verkligen inte då man ser ut som en fjortis. Är det någon annan som har samma problem och kan tipsa om en fin och riktigt ljus foundation?
Jag fick även en komplimang över mina långa ögonfransar som jag hade efter att jag lånat lite av syrrans mascara, så jag gjorde en fuling och köpte en likadan, även om jag inte behöver en. Dock var den verkligen riktigt bra, och vet inte om det är bra eller dåligt att den faktiskt är vattenfast, den håller för tårar men även för duschvatten :P Sist men inte minst så köpte jag en eyeliner. Min tog slut och jag har inte orkat köpa en ny då jag egentligen inte gillar eyeliner, så sjukt svårt att applicera. Dock hittade jag en sorts penna som inte var kladdig utan påminde lite mer om en tuschpenna, den fungerade sjukt bra :)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie S-L

Nice med lite ny makeup ;) Ja, jag håller med det där om vattenfast mascara - det är ju bra att den håller för tårar, men det är sjukt drygt att tvätta bort den, man måste nästan använda eye makeup remover för att få bort mascaran helt då man tvättar sig =P

2013-04-02 @ 12:59:12
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback