JOBB

Hej,
 
Efter jag kom hem från det nya jobbet idag ringde Sara, min kollega från Mcbeth, och frågade ifall jag ville komma så att hon fick lära mig hur man öppnar. Så det var bara att skynda sig in till stan efter att jag bytt om lite. Det var mycket som skulle hinnas göra innan alla gäster kom dit, men bara man lägger på minnet vad det är som ska göras så kommer det nog gå bra. Jag har då upptäckt att jag verkligen gillar att jobba i en bar. Även när det inte är så mycket folk så är det trevligt, då har man tid för att prata och lära sig lite om alkoholen ;) och även dricka lite välbehövt kaffe. Sedan finns det även så trevliga människor som kommer dit, stammisar, och dom är så himla roliga. Hur som helst frågade Sara hur länge jag trodde det var innan jag kunde göra detta själv, alltså öppna, jag svarade att det beror helt på hur mycket jag får jobba där.
 
 
 
Sen på kvällen gick jag även hem till Charlotte för att hämta mina cv. Jag blev även kvar där ett tag och blev bjuden på lite middag. Lyckas alltid få med mig mat därifrån eller blir bjuden på något, duktig värdinna :P Hur som helst blev det lite allmänt snack om mitt nya jobb och hur jag verkligen inte klarade av att jobba med det. Fick då rådet av henne att inte fortsätta om jag inte ville, men gruvade mig dock lite för att ringa upp Manpower och säga att jag inte kunde jobba längre, Men ja det måste göras. Har även en till intervju imorgon så vi får se hur den går innan jag tar något beslut.
 

Kommentarer
Postat av: Emelie S-L

Kul att du tycker det är roligt med barjobbet iaf, hoppas du kan få jobba mer där (och att du kan få bättre betalt snart!) =)

Svar: Ja egentligen är allt förutom att bara stå roligt. Är ju trevligare att jobba en lördagskväll då det faktiskt händer något. Japp nästa månad ska det bli löneförhöjning!
Johanna

2013-03-02 @ 18:56:36
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback