JORDBÆR

Hejsan,
 
Idag gick jag in till stan för att skaffa mitt skattekort så jag kan få min lön (hur liten den än må vara) nu i mars. Men ja dom behövde ett arbetsintyg från min arbetsgivare på puben, och självklart ska alla viktiga ställen här i stan bara ha öppet till kl 15.00 så måste fixa det imorgon. Ska även prata lön med min arbetsgivare, och det jag hörde från en kollega var typ 115nok/tim men alltså det lät aslite, pratade lite med tjejerna jag hängde med idag och dom säger timlön på 144nok + 20 i ob. Det lät mer rimligt i alla fall så ska försöka vara tuff imorgon.
   Hur som helst så träffade jag upp Challan och hennes 2 ½ kompisar idag. Sofia visste jag ju vem det var sen Skellefteå, men sen hade dom även med sig en norska som Sofia jobbar med och hennes lillasyster. Blev en dyr middag och magont då prislappen kom in, blir verkligen inga spontana luncher förrän den där förbaskade lönen kommer. Men efter att jag slängt bort kvittot hade vi i alla fall en väldigt trevlig eftermiddag tillsammans :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ibland ser jag verkligen allmänt tapig ut på bilder.

Kommentarer
Postat av: Emelie S-L

Hoppas samtalet med din arbetsgivare gick bra! =)
Haha, 2½ kompisar?? =P
Ursäkta, tapig?? Det var ett nytt ord jag aldrig hört förut =P

Svar: Haha nä som sagt det sög ju lite :P Men det är något i alla fall. Haha ja en av hennes 2 kompisar hade sin lillasyster med sig så det räknas bara som 1/2 kompis :P
Johanna

2013-02-24 @ 23:35:54
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback