NEED A JOB

 
Hejsan,
 
Idag drog jag igång med mitt jobbletande. Det var riktigt fint och varmt ute idag så jag höll på att svettas ihjäl när jag gick i min tjocka dunjacka. Och förutom det så gillade jag inte riktigt att gå runt och leta jobb i en jacka som lägger på typ 30 kilo, så jag gick in på stan för att kolla om en jacka. Har egentligen inte råd men det blev en rätt så billig men ändå fin jacka från Veromoda. Sen gick jag och började dela ut mitt cv, började med alla hotell som finns och dom flesta lät rätt intresserade och tog emot mitt cv så jag får hoppas att det går bra. Dock så fungerar inte mitt norska mobilkort så då kan dom inte nå mig vilket är lite jävligt, ska gå in och fixa det imorn och sen ringa hotellen på måndag. Annars så gick jag in på en pub idag för att lämna mitt cv, och han frågade direkt om jag kunde komma in och jobba vid halv sex, och självklart kunde jag det. Så där har jag varit hela kvällen :) Det är bara ett helgjobb dock så måste leta vidare, och passen räcker även till 03.00 så måste kolla om man hinner med sista bussen hem annars vet jag inte om jag kan jobba där. Men det är något i alla fall. Ska dit imorgon kväll och jobba också, trevligt.
 
 
 
 
 
Tyckte jag förtjänade detta, hade en tjugokrona kvar efter att jag betalade för mina cv så blir att fira lite lätt ikväll.
 
Dagens Norska Ord: Rent ~ rydderlig
 

Kommentarer
Postat av: Emelie S-L

Grattis till jobbet på puben! =) Även fast det bara är ett helgjobb är det ju en bra start! Jag sa ju att du inte skulle ge upp i första taget ;) Det gäller bara att ligga på och söka söka söka =) Hoppas du får höra något från hotellen snart också!

Svar: Tackar vännen <3 Jag ska verkligen ligga i till jag får ett bra jobb som jag trivs med.
Johanna

2013-02-18 @ 11:28:16
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback