TRONDHEIM

Hei,
 
Ja och så var man Norska då, boende i Trondheim och allt :P Resan hit gick ju jättebra och det var inge krångel med tågen eller något så jag anlände faktiskt i rätt tid. Jag hade även väldigt tur som fick hämtning av Challan och Petro på tågstationen annars hade det varit otroligt jobbigt att åka buss med mina feta väskor. Dock upptäckte vi snabbt att man inte ska köra mig hela vägen hem då det är en backe ner till huset märkt med 'FARA' och ja det krävdes en gubbe, tre tjejer och tre killar för att få upp bilden igen. 
  Idag blev det att försöka leta sig in till centrum, och jag tror det är ca 2,5 km in till stan därifrån jag bor. Jag träffade upp Challan och hon visade mig runt och hjälpte mig skaffa ett norsk nummer. När vi skiljdes så gick jag till biblioteket för att skriva ut mitt cv, dock tog dom ju inte svenska kort så måste gå tillbaka imorgon. Köpte även ett element idag eftersom det inte fanns något i rummet, jäkla iskallt var det! Men som tur fick jag låna ett liten varmluftsfläckt av en tjej som bor här, verkar då ha trevliga rumskompisar i alla fall :)
 
 
 
 
Huset jag bor i.
 
 
 
 
Tydligen låg det en kyrkogård där dom byggt det nya biblioteket, och ja dom tyckte det var kul att gräva fram lite döingar :P
 
 
 
Ja det var ju alla hjärtans dag idag, gjorde ju inget speciellt egentligen förutom att kolla runt och försöka se mig omkring. Imorgon blir det att söka jobb!
 
 Dagens Norska Ord: Fråga ~ Spørre

Kommentarer
Postat av: Emelie S-L

Åh va kul med lite uppdateringar och bilder! =D Kommer se fram emot att följa din vistelse i Norge här på bloggen =)
Använder du bara ditt norska nummer nu btw? (Tänkte om det isåfall inte är någon idé att sms:a ditt svenska nummer? =P)
Jag vill också åka någonstans och vara med om ett nytt äventyr! ^^

Svar: Haha det känns som att nu kommer det se ut precis som det gör om jag hade varit i Sverige. Egentligen skulle jag ju vilja sitta och skriva ifrån typ New York, England eller Kina, lite coolare alltså :P Jag använder båda mina nummer så du kan smsa till min svenska om du vill ;) Du ska ju åka till Canada om ett år vännen, ditt äventyr kommer snart och då är det min tur att hälsa på dig ;)
Johanna

2013-02-18 @ 11:26:02
URL: http://emeylie.blogg.se/
Postat av: Emelie S-L

Sv: Jo, men det kommer, senare ;)
Oki, good to know! =) Ja, jag hoppas verkligen det, det måste bli av, och då måste du verkligen komma och hälsa på! =)

Svar: I will, nothing can keep me from it <3
Johanna

2013-02-25 @ 20:04:28
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback