WELL IT'S SOMETHING

Hej,
 
Fick ett samtal i morse där jag blev erbjuden ett jobb.. dock är ju jag och norska inte riktigt vänner ännu så dom kan ju ha frågat ifall jag ville köpa strumpor också. Han började med att fråga lite saker om mig och avslutade typ med att säga: 'Jaha jag ser att du har en treårig utbildning i kinesiska, men ja den är vi inte intresserad av utan vi ser att du har tre månaders arbetserfarenhet här..' Hör ni det ungdomar, plugga inte, jobba! 
   Ska då på arbetsintervju imorgon kl 13.00 så vi får se vad dom säger nu. Tyckte mig uppfatta att det var ett deltidsjobb men att det i princip gick att arbeta så mycket man ville, men det är väl så med den branschen. Well it's something :)
 
 
 
 
Huset jag bor i.
 
 
Gick även ut en promenad medan det fortfarande var ljust ute. Solen lyser nästan varje dag ute så snön håller på att smälta nu, vilket gör det glashalt då det är iskallt på kvällen. Ska försöka få tag i Challan nu så att jag kan möta upp med henne för att få mina cv, ska nog ut och leta lite jobb imorgon efter min intervju :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie S-L

Säg inte så, jag har två terminers plugg kvar, är redan redigt pluggless men måste orka mig igenom dem, and you telling us to stop studying ain't helping! xP
(Fast antar att det ska stå 'är vi inte intresserad av' där, or else what you wrote doesn't make sense =P)
Lycka till på arbetsintervjun, hoppas det går bra!

Svar: Haha förstår dig gumman, gissa hur man känner när någon kollar på ditt cv och säger att nej din utbildning som du kämpat med är inget att ha, men den där sommaren du lallade på hemtjänsten den är vi intresserade av :S Haha ja du har rätt ska in ett 'inte' där också, men det är ordnat nu ;) Och tack ska se till att få jobbet nu :)
Johanna

2013-02-25 @ 21:25:38
URL: http://emeylie.blogg.se/
Postat av: Emelie S-L

Sv: Haha, ja, fast förhoppningsvis kommer inte alla arbetsgivare säga så =P Jag menar, söker du ett jobb där vad du pluggat behövs (ex. ett internationellt jobb) så är det ju värt något ;) Det är klart att de var mer intresserade av den arbetserfarenheten eftersom det var ett jobb inom hemtjänsten som var aktuellt nu =P

Svar: Du efter du varit i Canada och praktiserat så kan du få vilket jobb som helst ;) I know you can <3
Johanna

2013-02-27 @ 21:54:16
URL: http://emeylie.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback